DIGITALNO JE ZMAGOVALNO
Obdobje trajanja projekta: september 2024 – junij 2026
Projekt "Digitalno je zmagovalno" ali krajše “Digizmaga« je projekt, ki bo prispeval k trajnostnemu razvoju digitalnih kompetenc dijakov in študentov, prenosu teh veščin v delovno okolje in vsakdanje življenje ter prispeval k pospešenemu razvoju pedagoške stroke na tem področju.
Cilji projekta in predvideni rezultati so:
- Krepitev obstoječih in usvajanje novih digitalnih kompetenc dijakov in študentov.
- Ustvarjanje novih digitalnih vsebin in uporaba digitalnih orodij.
- Aktivno sodelovanje učiteljev pri izmenjavi znanj in prakse.
- Priprava in objava učnih scenarijev.
- Vzpostavitev inovativnih oddelkov, kjer se izvajajo aktivnosti pri najmanj treh predmetih
- Izvedba tednov dejavnosti kot diseminacija projektnih aktivnosti.
- Sodelovanje zunanjih partnerjev v posameznih projektnih aktivnostih.
V okviru projekta bosta poleg evalvacije napredka dijakov in študentov pripravljena in izboljšana metodologija in instrumentarij za merjenje napredka digitalnih kompetenc učečih. Konzorcij sodelujočih šol je odlično sestavljen, kar zagotavlja uspešno izvedbo projekta. Šole različnih velikosti so razpršene po različnih regijah Slovenije, kar omogoča širok doseg in vpliv projekta. Raznolikost konzorcija omogoča prilagodljiv pristop in izmenjavo najboljših praks. Prav tako bomo s projektom podpirali uresničevanje Akcijskega načrta digitalnega izobraževanja 2021-2027.
Projekt vodi Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, sodelujoče partnerske šole pa so:
- Šolski center Slovenske Konjice-Zreče
- Šolski center Slovenj Gradec, Gimnazija Slovenj Gradec
- Šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje
- Strokovni izobraževalni center Alme M. Karlin
- Grm Novo mesto - Center biotehnike in turizma, Kmetijska šola Grm in biotehniška gimnazija
- Grm Novo mesto - Center biotehnike in turizma, Srednja šola za gostinstvo in turizem
- Šolski center za pošto, ekonomijo in telekomunikacije Ljubljana, Srednja tehniška in strokovna šola
- Srednja medijska in grafična šola Ljubljana
- Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, Gimnazija in veterinarska šola
- Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, Živilska in naravovarstvena šola
- Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, Višja strokovna šola
Projekt “Digitalno je zmagovalno” je projekt, ki je nastal na podlagi javnega razpisa MVI in je
sofinanciran s sredstvi Sklada za okrevanje in odpornost.
FINANČNI PLAC
FINANČNO OPISMENJEVANJE ZA ODRASLE
Opis projekta
Projekt Finančni plac ponuja programe finančnega opismenjevanja za vse odrasle, skladno z ZIO-1. Udeleženci bodo pridobili znanja s področja načrtovanja osebnih financ, investiranja, upravljanja dolgov, davčne zakonodaje, varnosti, spletnega bančništva in drugih povezanih tem. Vključijo se lahko v 40-urne neformalne programe ali 100-urni javnoveljavni programi.
Namen projekta
Namen projekta je krepiti finančno odpornost in pismenost prebivalcev Slovenije ter jim omogočiti doseganje in ohranjanje finančnega blagostanja v času nepredvidljivih ekonomskih in družbenih sprememb.
Programi:
Javno veljavni program (100 šolskih ur):
- Obvladujem svoje finance (za vse odrasle)
Neformalni programi (40 šolskih ur):
- Finančna prihodnost je mojih rokah
- Načrtovanje in vodenje družinskega proračuna
- Kdaj je nepremičnina lahko naložba
- Ali naj svoj denar vlagam?
Podrobnejši o samih programih izobraževanja si lahko preberete na sledeči povezavi:
https://financno.pismen.si/gradiva/izobrazevalni-programi/
Prijavi se
Prijave zbiramo do zapolnitve prostih mest.
Na brezplačna izobraževanja se prijavite preko spletnega obrazca.
Za rezervacije mest ali morebitna dodatna vprašanja pa lahko pokličete tudi na tel. št. 01 28 07 601 (Nataša Rakar) ali pišete na elektronski naslov natasa.rakar@bic-lj.si.
Ne odlašajte s prijavo in se nam pridružite v sproščenem vzdušju ter obnovite oz. nadgradite svoje znanje.
Načrtovani in doseženi rezultati
Skupaj s konzorcijskimi partnerji bomo v program vključili 415 oseb.
Finančna vrednost projekta
Skupna vrednost projekta znaša 405.487,50 EUR in se financira iz sredstev iz Mehanizma za okrevanje in odpornost.
Trajanje projekta
Oktober 2024 – junij 2026
Projektni partnerji
Javni zavod Cene Štupar - Center za izobraževanje Ljubljana je vodilni partner konzorcija, ki
ga sestavljajo še:
- Biotehniški izobraževalni center Ljubljana
- ZAVOD ZNANJE POSTOJNA, OE Ljudska univerza Postojna
- Ljudska univerza Ravne na Koroškem
- Ljudska univerza Rogaška Slatina
Več informacij o projektu:
Nataša Rakar
01 280 76 01
natasa.rakar@bic-lj.si
Projekt v okviru Načrta za okrevanje in odpornost financira Evropska unija – NextGenerationEU
Več informacij o Načrtu za okrevanje in odpornost je na voljo tukaj.
zMIGAJ!
V okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027 je Zavod za šport RS Planica pridobil izvedbo projekta "zMIGAJ!", namenjenega srednjim šolam in dijaškim domovom – predvsem dijakom, a tudi drugim zaposlenim na izbranih srednjih šolah oziroma dijaških domovih. Glavni cilji projekta so zasnova strokovnih izhodišč za pripravo inovativnih gibalnih programov za mlade, izpeljava inovativnih gibalnih programov za vključeno srednješolsko populacijo, izpeljava gibalnih programov za zaposlene na izbrani šoli, predstavitev učinkov redne celostne gibalne vadbe (razbremenitev, izboljšanje delovnih sposobnosti in preventiva pred delovnimi poškodbami) ter vpliv gibanja na zdravje, počutje in gibalno zmogljivost, nenazadnje pa izvedba promocijskih aktivnosti za športno rekreacijsko aktivacijo mladih. V projektu sodeluje tudi Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, s katerim bomo tudi mi sodelovali in spodbujali gibalno dejavnost med mladimi ter prispevali k njihovemu zdravemu razvoju in krepitvi telesne učinkovitosti.
Projekt bo vodil Zavod za šport Republike Slovenije Planica, v sodelovanju s konzorcijskim partnerjem Univerzo v Ljubljani, Fakulteto za šport. Izbrane srednje šole oziroma dijaški domovi bodo pri projektu sodelovali v šolskih letih od 2024/25 do 2027/28.
Operacijo sofinancira Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada EKP 2021-2027.
Mednarodno: Green Capital
GREEN CAPITAL, ERASMUS+ KA2
1. junij 2024 – 30. november 2025
Partnerstvo:
- Mediterraneo Erasmus International Centre S.L. (vodilni partner), https://mediterraneoculinary.com/international/, Španija
- ENAIP Veneto Impresa Sociale, https://www.enaip.veneto.it, Italija
- BIC Ljubljana, Slovenia
Projekt Zelena prestolnica (Green Capital) se je rodil iz ideje, da bi se zgledovali po mestih, ki so prejela naziv zelena prestolnica Evrope, in izvajali njihove dobre ukrepe v poklicnih šolah. Glavna motivacija tega projekta je prispevati k izpolnjevanju ciljev evropskega zelenega dogovora na ravni izobraževanja ter prispevati k podnebni nevtralnosti, ki naj bi jo dosegli do leta 2050.
Posebni cilji projekta Zelena prestolnica so:
- Ozaveščanje učiteljev in dijakov, zlasti v poklicnem izobraževanju in usposabljanju, o trenutni podnebni krizi.
- Vključevanje izobraževalne skupnosti v boj proti podnebnim spremembam.
- Spodbujanje dejavnosti in dobrih praks v centrih poklicnega izobraževanja za boljše usposabljanje na področju trajnostnih veščin.
- Izboljšanje spretnosti in zagotavljanje orodij za okoljsko trajnost in podnebne spremembe.
- Udeležencem omogočiti, da individualno in kolektivno pridobijo informacije o krožnem gospodarstvu, podnebnih ukrepih in zavrženi hrani.
Za doseganje teh ciljev je konzorcij opredelil dve ključni dejavnosti. Prvič, razvil bo nabor orodij s tremi deli: teoretični del, kjer se bodo dijaki učili trajnostnih kompetenc o krožnem gospodarstvu, odpadni hrani in prilagajanju podnebnim spremembam; praktični del; in del z dobrimi praksami. Druga ključna dejavnost bo spletni kviz s vprašanji, ki jih bodo prenesli s spletne strani projektnih partnerjev. Ta igra bo omogočila udeležencem, da v šolskem okolju na didaktičen način uporabijo vse, kar so se naučili.
Mednarodno: Practicing EU Values & Norms in VET (Values@VET), Erasmus+ KA2
Practicing EU Values & Norms in VET (Values@VET), Erasmus+ KA2
1.december 2023 – 31. maj 2026
Partnerske države: Slovenija, Portugalska, Litva, Nizozemska, Italija
BIC Ljubljana (vodilni partner), Slovenija
- Agrupamento de escolas fernão do pó (http://www.aefp.pt), Portugalska
- Viesoji istaiga valakupiu reabilitacijos centras (www.reabilitacija.lt), Litva
- All about quality consultancy, Nizozemska
- Forbusiness lifeskills, Italija
Projekt ima za splošni cilj krepiti ozaveščenost, razumevanje in kompetence učiteljev, mentorjev in dijakov v poklicnem izobraževanju in usposabljanju glede uveljavljanja vrednot in norm EU. S tem želimo prispevati k aktivnemu državljanstvu in oblikovanju prihodnje družbe. Konkretno projekt sledi trem ciljem:
Želimo vzpostaviti skupno razumevanje temeljnih vrednot EU med vodij in učitelj v institucijah poklicnega izobraževanja in usposabljanja. Projekt bo omogočil ozaveščenost o vrednotah EU in njihovem praktičnem vplivu na vedenje, tako v učnem okolju kot v vsakdanjem življenju. Cilj je ustvariti okolje, kjer bodo učitelji sposobni uspešno usposabljati dijake glede uveljavljanja vrednot in norm EU.
Da bi dosegli te cilje, bomo izvedli naslednje aktivnosti:
a. Izmenjava trenutnih praks in opredelitev želenega vedenja
b. Usposabljanje za razumevanje vrednot EU
c. Razvoj informacijskega paketa in vaj za prakticiranje vrednot EU
Rezultati projekta bodo vključevali informacijski paket s strategijo za izvajanje usposabljanja in prakticiranja vrednot EU, vedenjske smernice za vodje in učitelje ter zbirko uspešnih vaj za usposabljanje in prakticiranje vrednot EU. Skupni cilj projekta je tako zagotoviti temelje za boljše razumevanje in uveljavljanje vrednot EU v poklicnem izobraževanju in usposabljanju.
MEDNARODNO: Green Chemistry Practices for a Better Future
1. december 2023 – 1. december 2024
Projekt “Green Chemistry Practices for a Better Future” je Erasmus+ projekt, katerega namen je ozaveščanje učencev o načelih zelene in trajnostne kemije. Cilj projekta je povečati zavedanje učencev, učiteljev in staršev o škodljivih učinkih izdelkov, ki vsebujejo strupene kemikalije, tako za ljudi kot tudi za naravo. V sklopu projekta bomo pri pouku kemije razvijali alternativne naravne in neškodljive izdelke med katerimi so organska barvila, izdelki za osebno nego, čistila, recikliranje olj v proizvodnji mila ter priprava komposta. Poleg tega bomo oblikovali izobraževalne module za poučevanje zelene kemije, izvajali laboratorijske poskuse ter druge dejavnosti v učilnici, ki podpirajo izbrane tematike.
Sodelujoče partnerske šole
- ZAVO, Belgija (vodilni partner)
- Gürpinar Borsa İstanbul Mesleki Ve Teknik, Turčija
- Colegiul de Industrie Alimentara "Elena Doamna, Romunija
- BIC Ljubljana, Slovenija
TEMELJNE KOMPETENCE 2023-2029
Projekt KOMPETENCE 2023-2029-OSR je namenjen izvajanju izobraževalnih programov za odrasle, v sklopu katerega organiziramo brezplačna izobraževanja in usposabljanja za zaposlene in brezposelne. Namen projekta je povečati vključenost odraslih v vseživljenjsko učenje ter izboljšati kompetence, ki jih odrasli potrebujejo zaradi potreb na trgu dela, večje zaposljivosti ter osebnega razvoja in delovanja v sodobni družbi. Projekt je financiran s strani Evropskega socialnega sklada in Ministrstva za vzgojo in izobraževanje.
PROGRAMI:
- Angleščina (začetni ali nadaljevalni); 40-urni tečaj
- Nemščina (začetni ali nadaljevalni); 40-urni tečaj
- Italijanščina (začetni ali nadaljevalni); 40-urni tečaj
- Španščina (začetni ali nadaljevalni); 40-urni tečaj
- Ruščina (začetni ali nadaljevalni); 40-urni tečaj
- Pridobivanje digitalnih kompetenc (Word, Excel, Power Point …); 40-urni tečaj
- Sistem HACCP in zagotavljanje varne hrane; 30-urni tečaj
- Sporazumevanje v slovenskem jeziku; 40-urni tečaj
- UŽU Most do izobrazbe; 100-urni tečaj
Tečaje bomo izvedli v primeru zadostnega števila prijav (12 udeležencev v skupini).
CILJNA SKUPINA:
- vsi odrasli, zaposleni ali brezposelni, prednost pa imajo:
- odrasli, ki imajo končano največ srednješolsko izobraževanje,
- aktivni, ki so stari 55 let ali več,
- tujci,
- zaprte osebe v zavodih za prestajanje kazni zapora.
PARTNERJI:
V projektu poleg BIC Ljubljana sodelujejo še:
- Center za dopisno izobraževanje Univerzum (vodilni partner projekta)
- Glotta nova, Center za novo znanje
- Agora, podjetje za ustvarjalne komunikacije d.o.o.
PRIJAVI SE
Informativne prijave zbiramo čez celo leto, in sicer do zapolnitve prostih mest.
Na brezplačne tečaje se prijavite preko spletnega obrazca. Preberi splošne pogoje. Za rezervacije mest ali morebitna dodatna vprašanja pa lahko pokličete na tel. št. (01) 28 07 621 (Helena Črešnik) in 01 28 07 601 (Nataša Rakar) ali pišete na elektronski naslov brezplacnitecaji@bic-lj.si.
Ne odlašajte s prijavo in se nam pridružite v sproščenem vzdušju ter obnovite oz. nadgradite svoje znanje.
MEDNARODNO: PALSSEN
Individualen pristop k učenju za dijake s posebnimi učnimi potrebami
December 2021 – junij 2024
Biotehniški izobraževalni center Ljubljana je od decembra 2021 vključen v mednarodni projekt Palssen. Prepričani smo, da je ključ do vključujočega poklicnega izobraževanja in usposabljanja v sprejemanju in podpiranju dostopnosti izobraževanja in učenja za vse dijake. Evropska agencija za posebne potrebe in inkluzivno izobraževanje navaja, da je končna vizija inkluzivnih izobraževalnih sistemov zagotoviti, da imajo vsi učenci katerekoli starosti na voljo visoko kakovostne izobraževalne priložnosti v svoji lokalni skupnosti, skupaj s svojimi prijatelji in vrstniki. Takšna vizija zahteva spremembe pri poučevanju in podpiranju učnega procesa dijakov s posebnimi potrebami. Zahteva tudi odmik od izobraževanja in usposabljanja po principu uporabe enakega pristopa za vse k prehodu na pristop, ki je bolj osredotočen na posameznika in njegove potrebe. Za izvajanje individualnega pristopa k učenju dijakov s posebnimi učnimi potrebami morajo učitelji pridobiti kompetence, ki jim omogočajo prepoznavanje in izpolnjevanje potreb teh dijakov.
Podpora učiteljem
Cilj tega projekta je povečati učinkovitost poklicnega izobraževanja in usposabljanja za dijake s posebnimi učnimi potrebami. Projekt bo prispeval k povečanju posebnih kompetenc učiteljev in drugih strokovnih delavcev, da bodo lahko le-ti zagotavljali bolj individualiziran pristop k učenju za vsakega dijaka znotraj izobraževalne institucije. S tem bodo zaposleni izboljšali dosežke svojih prizadevanj na področju izobraževanja, usposabljanja in podpore.
Pravičnost, NE enakost
Končni cilj projekta PALSSEN je, da so lahko dijaki s posebnimi potrebami skupaj s svojimi vrstniki deležni primernega in kakovostnega izobraževanja znotraj rednih programov poklicnega izobraževanja in usposabljanja. Dijaki s posebnimi potrebami se na takšen način izobražujejo s pomočjo individualnega učnega načrta, ki odraža njihove individualne potrebe, talente in priložnosti. Cilj tega novega načina dela je doseči formalno poklicno kvalifikacijo v rednem sistemu poklicnega izobraževanja in usposabljanja. Ključ do enakih možnosti je pravičnost. To je mogoče doseči le z izvajanjem prilagojenih programov, ki temeljijo na predhodni oceni potreb.
Rezultati projekta
Ob koncu projekta bomo prišli do sledečih rezultatov: Opisali bomo uporabljene koncepte, metode in tehnike. Opis spodbudnih vplivov in tveganj, ovir ter priporočil za izvajanje individualnega pristopa k učenju za dijake s posebnimi potrebami v rednem poklicnem izobraževanju in usposabljanju. Razvili bomo orodje za izvedbo samoocene pristopa, ki se osredotoča na dijaka. Razvili bomo orodje, s katerim bomo preverili stopnjo pripravljenosti organizacij poklicnega izobraževanja in usposabljanja za izvajanje individualnega pristopa k učenju za dijake s posebnimi potrebami v rednem poklicnem izobraževanju in usposabljanju. Napisali bomo priročnik za učitelje in vodje usposabljanja o tem, kako razvijati pristope, ki bodo osredotočeni na dijaka. Razvili bomo smernice in podporno orodje za izvajanje individualnega pristopa k učenju za dijake s posebnimi potrebami v rednem poklicnem izobraževanju in usposabljanju
Sodelujoči partnerji:
- NIZOZEMSKA: REA College Pluryn ROC RijnIJssel All about Quality Consultancy
- SLOVENIJA: Biotehniški izobraževalni center Ljubljana
- PORTUGALSKA: CFAE CENTRO-OESTE
- ITALIJA: Forbusiness Lifeskills S.r.l.t Results
Koordinatorica projekta: Tanja Kek, tanja.kek@bic-lj.si
Spletna stran projekta: https://www.palssen.eu/
SIO-2020
Slovensko izobraževalno omrežje – 2020 oz. SIO-2020
Program nadaljnje vzpostavitve IKT infrastrukture v vzgoji in izobraževanju
Cilj operacije je izboljšanje kompetenc in dosežkov mladih ter večja usposobljenost izobraževalcev prek večje uporabe sodobne IKT pri poučevanju in učenju. Vzgojno-izobraževalnim zavodom se sofinancira izgradnja brezžičnih omrežij in nakup IKT opreme, razvija se e-storitve in e-vsebine.
SPECIALNI ZDRAVKO
PRIJAVITELJ PROJEKTA: Društvo za kulturo inkluzije
PARTNERJI PRI PROJEKTU: Center Janeza Levca Ljubljana in Biotehniški izobraževalni center Ljubljana
OBDOBJE TRAJANJA PROJEKTA: 2022 – 2025
Dostop do brošure Specialni Zdravko (https://drive.google.com/file/d/1I8-soZ9q7lsrm8u8TBZbwNfZGm6xdfoG/view)
Program Specialni Zdravko je uspešno prijavljen projekt v okviru Sofinanciranja programov na področju prehrane in telesne dejavnosti za zdravje do leta 2025, kar pomeni, da je sofinanciran s strani Ministrstva za zdravje.
Program naslavlja osebe s posebnimi potrebami (v nadaljevanju PP), ki so v veliko primerih tudi socialno ogrožene skupine. Gre za otroke, mladostnike in odrasle z motnjo v duševnem razvoju, avtizmom ter pridruženimi motnjami, za katere je značilno, da se premalo gibajo in so pogosto nagnjeni k prekomerni telesni masi in nezdravem načinu prehranjevanja.
S programom želimo osebam s posebnimi potrebami na njim razumljiv način približati pomen zdravega prehranjevanja in telesne aktivnosti ter spremeniti njihove rutine. Poudarek bo na telesnih dejavnostih v naravi s ciljem po spoznavanju rekreativnih površin v lokalnem okolju ter nadaljnji uporabi le teh tudi po izvedenem programu. Udeležence bomo spodbujali k rednemu uživanju sadja in zelenjave, zajtrkov, spodbujali jih bomo, da bodo jedli več manjših obrokov v dnevu ipd. V okviru programa bomo naredili brošure, ki bodo pisane v lahko berljivi različici, saj ugotavljamo, da so sicer promocijske brošure pogosto pisane na njim manj razumljiv način. Ker gre za osebe, ki so pogosto nesamostojne in živijo v zavodih ali s starši/skrbniki, bomo na ta način ozaveščali tudi njihove skrbnike.
Aktivnosti programa:
- izvajanje praktičnih usposabljanj v vzgojno-izobraževalnih zavodih za organizatorje prehrane glede uporabe smernic zdravega prehranjevanja in podpornih orodij za načrtovanje in izvajanje organizirane prehrane;
- med-vrstniško spodbujanje otrok k pripravi in uživanju zdravih tradicionalnih jedi v vzgojno-izobraževalnem okolju, v skladu s smernicami zdravega prehranjevanja ob upoštevanju preverjenih in učinkovitih pristopov;
- izboljševanje sestave živilskih izdelkov (z zmanjšanjem vsebnosti sladkorja, sladil, nasičenih maščobnih kislin in soli ter povečevanjem vlaknin) ter promocija izdelkov z ugodno prehransko sestavo;
- inovativni načini spodbujanja telesne dejavnosti, namenjeni ranljivim skupinam otrok in/ali mladostnikov;
- spodbujanje aktivne mobilnosti kot zdravega načina prihoda v šolo in na delo;
- promocija telesne dejavnosti za zdravje na nacionalni ravni, ki vključuje aktivnosti v času Evropskega tedna mobilnosti, Evropskega tedna športa v okviru Bodi športnika.
TRADICIONALNA IN SODOBNA UPORABA SADJA V GASTRONOMIJI
Ukrep:
M16 Sodelovanje iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2014-2020
Podukrep:
M16.9 Podpora za diverzifikacijo kmetijskih dejavnosti v dejavnosti v zvezi z zdravstvenim varstvom, socialnim vključevanjem, kmetijstvom, ki ga podpira skupnost, ter izobraževanjem o okolju in hrani
Vodilni partner:
Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, Ižanska cesta 10, 1000 Ljubljana
Partnerji v projektu:
- Ekološka kmetija in EkoDrevesnica Ocepek, Žvarulje 12, 1411 Izlake
- Sadjarska kmetija Radej, Dovško 28, 8281 Senovo
- Kmetija EKOMIŠ, Gorjuša 8, 1233 Dob in
- UNIVERZA V LJUBLJANI, Kongresni trg 12, 1000 Ljubljana (Biotehniška fakulteta)
Odločba o pravici do sredstev:
št. 33125-17/2021/8, z dne 04. 04. 2022
Vrednost sofinanciranja:
74.990,80 evrov
Trajanje projekta:
April 2022 – marec 2024
Opis projekta:
V projektu bomo diverzificirali Sadjarsko kmetijo Radej, da razširi svoje delovanje s področja pridelave hrane na področje izobraževanja o okolju in hrani. V okviru projekta bodo pripravljena neformalna izobraževanja o tehnologijah kmetovanja, sprejemljivejših za okolje, ob tradicionalni in sodobni uporabi sadja v prehrani. Upravljanje s kmetijskimi zemljišči skladno s standardi za integrirano pridelavo, skladno s ekološko pridelavo ali pa skladno s standardi biodinamičnega kmetijstva se razlikujejo po njihovem prispevku k obremenjevanju okolja. Razlike so tudi v procesu predelave skladno s različnimi standardi.
V projektu želimo obuditi prezrte uporabe sadja iz bogate slovenske tradicije ter ob poudarjanju ekološko sprejemljivejših kmetijskih praks tlakovati pot za povečano povpraševanje in ponudbo po teh ekoloških pridelkih in s tem doseči aktualnost pripravljenih izobraževalnih vsebin za potrebe izvajanja izobraževanja o okolju in hrani na kmetijah. Pri pripravi izobraževanj bomo preverili tudi možnosti za nove, sodobnejše načine uporabe ekološkega sadja. Dotaknili pa se bomo tudi različnih indikatorjev za spremljanje učinkov kmetijke prakse na okolje tako doma kot v tujini.
S ciljem preučitve možnosti razvoja teh izobraževalnih aktivnosti na kmetiji bomo na Sadjarski kmetiji Radej izobraževanja tudi poskusno izvedli. Kmetija bo vključena tudi v usposabljanje o izvajanju izobraževanja na kmetijah in bo za potrebe izvede izobraževanj odprla dopolnilno dejavnost.
V sklopu projekta bomo pripravili tudi izobraževanja za več ranljivih in starostnih skupin ter predstavitve oz. prenos znanja in informacij o projektu.
Cilj:
Osrednji namen projekta je preučitev možnosti razvoja, priprava izobraževanj in poskusna izvedba aktivnosti na kmetiji, ki se nanašajo na področje izobraževanja o okolju in hrani s ciljem, da se izobraževanja v nadaljevanju izvajajo in tržijo v sklopu dopolnilne dejavnosti ekološke sadjarske kmetije.
Glavne dejavnosti za doseganje ciljev:
V sklopu projekta bomo pripravili izobraževanja za izvajanje na Sadjarski kmetiji Radej ter jih prvič tudi praktično izvedli. Izvajali bomo tudi naslednje aktivnosti:
- Usposabljanje kmetije o izvajanju izobraževanja v obsegu 16 ur
- Tri izobraževana za tri različne ranljive skupine
- Izobraževanje za osebe v starosti od vključno 15 do vključno 65 let
- Izobraževanje za osebe starejše od 65 let
- Prenos znanja in informacij o projektu
- Prenos znanja in informacij o projektu na javnem dogodku
- Analizo izvedljivosti prenosa projektnih rešitev v prakso v okviru dopolnilne dejavnosti
- Zunanjo evalvacijo projekta
- Objave v medijih, v časopisu, na spletni stani in družbenih omrežjih ter
- Informiranje preko elektronske in običajne pošte.
Rezultati:
Preberite predstavitev rezultatov (marec 2024) in sporočilo za javnost.
Rezultati projekta bodo odvisni od uspešnosti in aktualnosti naslovljenih tem, ki jih bo projektno partnerstvo umestilo v pripravljena izobraževanja in praktično izvedbo. V primeru, da bodo pripravljene vsebine skladno s načrtom zanimive in aktualne, bo ekološko sadjarstvo Radej te vsebine uspešno predajalo naprej in v sklopu dopolnilne dejavnosti ustvarjalo novo dodano vrednost.
Pripravljavcem ukrepov in odločevalcem bo pripravljena zunanja evalvacija in analiza izvedljivosti prenosa projektnih rešitev v prakso v okviru dopolnilne dejavnosti na kmetiji omogočila podrobnejši vpogled v potencial dodatnih funkcij podeželja v zagotavljanju storitev in nove dodane vrednosti.
Povezava med namenom spletne strani in virom sofinanciranja:
Projekt sodelovanja med dvema javnima izobraževalnima institucijama in tremi kmetijami predstavlja nov model oz. pilotni primer prenosa znanja. V sklopu projekta bodo uporabljeni modeli za prenos znanja na izobraževalnih ustanovah, ki javno veljavni program srednješolskega in visokošolskega izobraževanja ter raziskovanja izvajata ob neposrednem sofinanciranju države, brez sofinanciranja uporabnikov.
Izbrane teme v projektnem partnerstvu in pripravljena izobraževanja bodo zagotovila enemu članu partnerstva, da v drugi polovici dvoletnega projekta ob pomoči drugih dveh kmetij in dveh izobraževalno-raziskovalnih ustanov z izvajanjem ustvari predvideno finančno dodano vrednost.
Povezavi:
- spletna stran Evropske komisije, namenjena Evropskemu kmetijskemu skladu za razvoj podeželja: http://ec.europa.eu/agriculture/rural-development-2014-2020/index_sl.htm
- spletna stran PRP 2014-2020: www.program-podezelja.si
UČIM ZA ŽIVLJENJE
Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, Živilska šola je od junija 2023 vključen v projekt Učim za življenje. Naši učitelji so se obvezali, da bodo prenašali znanje o podnebnih spremembah, rešitvah in ekosocialnih tematikah. Skupaj bomo razvijali skupnost ambasadorjev, ki so motivirani in s srcem delujejo za boljši jutri planeta in vseh živih bitij. Poskušali bomo opolnomočiti generacije prihodnosti, ki bodo priča posledicam podnebnih sprememb.
Več informacij partnerja: https://ucilnica.eu/
MEDNARODNO: FOOD ODYSSEY
Projekt Food Odyssey financira program Erasmus+ KA2. Projekt je ustvaril raznolik konzorcij partnerjev, ki vključuje nevladne organizacije, fundacije, organizacije zasebnega sektorja in šole poklicnega izobraževanja in usposabljanja iz štirih različnih držav (Slovenija, Italija, Srbija in Španija).
Glavni cilj projekta je inovirati evropsko kmetijsko-živilsko poklicno izobraževanje z opolnomočenjem učiteljev za uporabo najsodobnejših orodij. To vključuje soustvarjanje spletne sobe pobega, namenjene izobraževanju učencev o ključni povezavi med prehranskimi sistemi in podnebnimi spremembami.
V projektu je uporabljen pristop "usposabljanja izobraževalcev", pri čemer učitelji kmetijsko-živilskega izobraževanja in usposabljanja prevzamejo vlogo mentorjev, ki svoje učence vodijo na transformativnem učnem potovanju. S pomočjo iger in inovativnih pedagoških tehnik učenci postanejo junaki svojih lastnih pripovedi in se podajo na pot samospoznavanja, izobraževanja o prehranski pismenosti in ozaveščanja.
Food Odyssey je pomemben korak k reševanju perečih izzivov podnebnih sprememb in trajnostnih prehranskih sistemov, saj ponuja dinamično in zanimivo platformo za izobraževanje.
Partnerji projekta:
Inštitut za zdravje in okolje (koordinator projekta), Global Footprint Network, Escape4Change, Area Europa, Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, Mediterraneo Culinary Center, Poljoprivredno-hemijska skola Dr Đorđe Radić, Istituto tecnico “Garibaldi/Da Vinci” Cesena
Trajanje projekta: 1. 9. 2023–31. 8. 2025
Projekt poteka in se financira v okviru programa Erasmus+ KA2.
Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti EACEA.
MEDNARODNO: LEARNING TO LEARN FOR TEACHERS AND TRAINERS
PARTNERSTVO V NOVEM KA2 ERASMUS+ PROJEKTU LEARNING TO LEARN FOR TEACHERS AND TRAINERS
BIC Ljubljana je partner v novem mednarodnem projektu, katerega glavni cilj je na podlagi izkušenj sodelujočih držav določiti skupni okvir in opredeliti pot ter učne prakse za usposabljanje za razvoj kompetence "učenja učenja", ki jo je l. 2018 Svet EU opredelil kot eno od osmih ključnih kompetenc za vseživljensko učenje. Te kompetence so bistvene za vseživljenjsko učenje državljanov za osebno izpolnitev, zdrav in trajnosten življenjski slog, zaposljivost, aktivno državljanstvo in socialno vključenost. Projekt se osredotoča na razvoj kompetence učenje učenja za učitelje splošnih in strokovnih predmetov ter učitelje praktičnega pouka v poklicnem in strokovnem izobraževanju.
- Glavne dejavnosti, ki jih bomo izvedli v projektu, so:
- Opredelitev referenčnega okvira za kompetence učenja učenja za učitelje in mentorje v poklicnem izobraževanju
- Oblikovanje hibridne poti usposabljanja, organizirane v učnih enotah in povezanih učnih gradivih, skupaj z učnimi izidi
- Izvajanje in vrednotenje ukrepov usposabljanja tudi z uporabo evalvacije učenja
- Razvoj, preizkušanje in ocenjevanje nabora učnih praks za različne ciljne skupine učencev
- Rezultati projekta: Poročilo o analizi kompetence učenja učenja za učitelje
Projektno partnerstvo vodi organizacija ISRE iz Italije, ostali partnerji smo BIC Ljubljana, SPOK (Nemčija), SCF (Italija) in ANFA (Francija).
Začetek projekta: 1. 10. 2023
Konec projekta: 30. 9. 2025
MEDNARODNO: ENVIRASMUS
ENVIRASMUS - Trajnostna mobilnost v poklicnem izobraževanju in usposabljanju
Časovno obdobje: November 2022 – november 2024
Projekt ENVIRASMUS je nastal v okviru programa Zeleni Erasmus+, ki poudarja pomembnost implementacije okolju prijaznih praks in trajnostnega razvoja. Cilj projekta je razvijati znanja, spretnosti in odnos do klimatskih sprememb ter trajnostnega razvoja pri udeležencih in izvajalcih mobilnosti v okviru programa Erasmus+.
Namen projekta je ozaveščanje mladih udeležencev o pomembnosti trajnostnega načina življenja ter spodbujanju zelene mobilnosti v poklicnem usposabljanju.
Opolnomočenje udeležencev za okoljsko trajnost
Globalni izzivi, povezani z vplivom mednarodne mobilnosti na okolje, so pred nami. S projektom ENVIRASMUS se aktivno vključujemo v ozaveščanje, informiranje in osvetljevanje teh izzivov in si prizadevamo razviti pristope, ki bodo omogočili udeležencem sprejemanje okoljsko ozaveščenih odločitev. Naši cilji vključujejo opolnomočenje udeležencev za aktivno sodelovanje pri projektu, zagotavljanje orodij za okolju prijazne spremembe v njihovem vsakdanjem življenju, standardizacijo informacij o trajnostnem razvoju za udeležence programa Erasmus+ ter spodbujanje uporabe dobrih okoljskih praks.
Pričakovani rezultati
- Raziskava vključuje dva ključna vprašalnika: enega pred odhodom na mobilnost in drugega po vrnitvi. Zbrane podatke bomo analizirali in pripravili poročilo, ki bo osvetlilo izkušnje udeležencev ter primerjalo njihovo stopnjo ozaveščenosti pred in po mobilnosti.
- Na osnovi teh spoznanj bomo pripravili materiale za digitalne pripravljalne delavnice pred mobilnostjo - gradivo, s katerim se bodo udeleženci pripravljali na Erasmus+ mobilnost z vidika trajnosti. Vsebovala bo vprašalnik pred mobilnostjo, kalkulator za izračun ogljičnega odtisa, ravnanje z odpadki, varčevanje z vodo in energijo, trajnostni pristop k prevozu, o lokalno pridelani hrani in namige za raziskovanj.
- Spletna platforma ENVIRASMUS za trajnostni Erasmus+, ki bo omogočala povezovanje organizacij in izmenjavo informacij za podporo trajnostnemu razvoju.
- Mobilna aplikacija ENVIRASMUS, ki bo v rokah udeležencev in drugih uporabnikov nudila praktične informacije in omogočila sledenje njihovemu trajnostnemu vplivu.
Pripravljena gradiva bodo uporabna na kateremkoli področju oz. nivoju izobraževalnega procesa.
Projektno partnerstvo:
BIC Ljubljana vodi konzorcij partnerskih organizacij iz Italije, Švedske Francije in Španije:
- CIOFS-FP ETS (Italija)
- Lula Consulting (Italija)
- Drottning Blankas Gymnasieskola (Švedska)
- CMA Pays de la Loire (Francija)
- Mediterráneo Culinary Center (Španija)
Skupaj si prizadevamo za celovit pristop k okoljski trajnosti v poklicnem usposabljanju in mednarodni mobilnosti.
Koordinator projekta: Boštjan Ozimek
Kontaktna oseba projekta: Polonca Korez, polonca.korez@bic-lj.si
Spletna stran projekta: www.envirasmus.eu
MEPI
V program MEPI je od leta 2019/2020 vključena BIC Ljubljana, Gimnazija in veterinarska šola. Program MEPI je program osebnega razvoja mladih, v katerem mladi uživajo, se spopadajo z izzivi in so za to nagrajeni. Program mlade spodbuja k ustvarjalnemu, ciljno naravnanemu preživljanju prostega časa, katerega način izkoriščanja močno vpliva na to, v kakšno osebo se bo mladostnik razvil.
Vse aktivnosti, izzive in cilje, ki jih želijo doseči na posameznem področju, si mladi zastavljajo in dosegajo sami, odrasli pa jim pri tem nudijo osebno spremljanje, oporo in svetovanje ter določena posebna znanja, ki jih potrebujejo za dosego svojih ciljev. Merilo za pridobitev priznanja tako temelji na izboljšanju znanj ali sposobnosti udeleženca, prilagojeno pa je glede na njegove individualne sposobnosti. Vsak udeleženec programa MEPI napreduje po lastnih zmožnostih in tekmuje le sam s sabo in s svojimi cilji. Temu pravimo načelo netekmovalnosti (z drugimi udeleženci) in je eno izmed desetih glavnih načel Programa MEPI.
Vse ovire in izzivi, s katerimi se mladi soočijo v času aktivne udeležbe v programu, pripomorejo k pridobitvi novih veščin in prepoznavanju lastnih zmogljivosti. Posamezen udeleženec lahko na cilj pride le z odločnostjo in vztrajnostjo. Nagrada zanju – občutek osebne zmage in zadovoljstva ob doseganju ali celo preseganju zastavljenih ciljev in pričakovanj – pa udeležencu programa ostane za vse življenje.
Več o programu: https://www.mepi.si/