MEDNARODNO: ENVIRASMUS
ENVIRASMUS - Trajnostna mobilnost v poklicnem izobraževanju in usposabljanju
Časovno obdobje: November 2022 – november 2024
Projekt ENVIRASMUS je nastal v okviru programa Zeleni Erasmus+, ki poudarja pomembnost implementacije okolju prijaznih praks in trajnostnega razvoja. Cilj projekta je razvijati znanja, spretnosti in odnos do klimatskih sprememb ter trajnostnega razvoja pri udeležencih in izvajalcih mobilnosti v okviru programa Erasmus+.
Namen projekta je ozaveščanje mladih udeležencev o pomembnosti trajnostnega načina življenja ter spodbujanju zelene mobilnosti v poklicnem usposabljanju.
Opolnomočenje udeležencev za okoljsko trajnost
Globalni izzivi, povezani z vplivom mednarodne mobilnosti na okolje, so pred nami. S projektom ENVIRASMUS se aktivno vključujemo v ozaveščanje, informiranje in osvetljevanje teh izzivov in si prizadevamo razviti pristope, ki bodo omogočili udeležencem sprejemanje okoljsko ozaveščenih odločitev. Naši cilji vključujejo opolnomočenje udeležencev za aktivno sodelovanje pri projektu, zagotavljanje orodij za okolju prijazne spremembe v njihovem vsakdanjem življenju, standardizacijo informacij o trajnostnem razvoju za udeležence programa Erasmus+ ter spodbujanje uporabe dobrih okoljskih praks.
Pričakovani rezultati
- Raziskava vključuje dva ključna vprašalnika: enega pred odhodom na mobilnost in drugega po vrnitvi. Zbrane podatke bomo analizirali in pripravili poročilo, ki bo osvetlilo izkušnje udeležencev ter primerjalo njihovo stopnjo ozaveščenosti pred in po mobilnosti.
- Na osnovi teh spoznanj bomo pripravili materiale za digitalne pripravljalne delavnice pred mobilnostjo - gradivo, s katerim se bodo udeleženci pripravljali na Erasmus+ mobilnost z vidika trajnosti. Vsebovala bo vprašalnik pred mobilnostjo, kalkulator za izračun ogljičnega odtisa, ravnanje z odpadki, varčevanje z vodo in energijo, trajnostni pristop k prevozu, o lokalno pridelani hrani in namige za raziskovanj.
- Spletna platforma ENVIRASMUS za trajnostni Erasmus+, ki bo omogočala povezovanje organizacij in izmenjavo informacij za podporo trajnostnemu razvoju.
- Mobilna aplikacija ENVIRASMUS, ki bo v rokah udeležencev in drugih uporabnikov nudila praktične informacije in omogočila sledenje njihovemu trajnostnemu vplivu.
Pripravljena gradiva bodo uporabna na kateremkoli področju oz. nivoju izobraževalnega procesa.
Projektno partnerstvo:
BIC Ljubljana vodi konzorcij partnerskih organizacij iz Italije, Švedske Francije in Španije:
- CIOFS-FP ETS (Italija)
- Lula Consulting (Italija)
- Drottning Blankas Gymnasieskola (Švedska)
- CMA Pays de la Loire (Francija)
- Mediterráneo Culinary Center (Španija)
Skupaj si prizadevamo za celovit pristop k okoljski trajnosti v poklicnem usposabljanju in mednarodni mobilnosti.
Koordinator projekta: Boštjan Ozimek
Kontaktna oseba projekta: Polonca Korez, polonca.korez@bic-lj.si
Spletna stran projekta: www.envirasmus.eu
TRADICIONALNA IN SODOBNA UPORABA SADJA V GASTRONOMIJI
Ukrep:
M16 Sodelovanje iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2014-2020
Podukrep:
M16.9 Podpora za diverzifikacijo kmetijskih dejavnosti v dejavnosti v zvezi z zdravstvenim varstvom, socialnim vključevanjem, kmetijstvom, ki ga podpira skupnost, ter izobraževanjem o okolju in hrani
Vodilni partner:
Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, Ižanska cesta 10, 1000 Ljubljana
Partnerji v projektu:
- Ekološka kmetija in EkoDrevesnica Ocepek, Žvarulje 12, 1411 Izlake
- Sadjarska kmetija Radej, Dovško 28, 8281 Senovo
- Kmetija EKOMIŠ, Gorjuša 8, 1233 Dob in
- UNIVERZA V LJUBLJANI, Kongresni trg 12, 1000 Ljubljana (Biotehniška fakulteta)
Odločba o pravici do sredstev:
št. 33125-17/2021/8, z dne 04. 04. 2022
Vrednost sofinanciranja:
74.990,80 evrov
Trajanje projekta:
April 2022 – marec 2024
Opis projekta:
V projektu bomo diverzificirali Sadjarsko kmetijo Radej, da razširi svoje delovanje s področja pridelave hrane na področje izobraževanja o okolju in hrani. V okviru projekta bodo pripravljena neformalna izobraževanja o tehnologijah kmetovanja, sprejemljivejših za okolje, ob tradicionalni in sodobni uporabi sadja v prehrani. Upravljanje s kmetijskimi zemljišči skladno s standardi za integrirano pridelavo, skladno s ekološko pridelavo ali pa skladno s standardi biodinamičnega kmetijstva se razlikujejo po njihovem prispevku k obremenjevanju okolja. Razlike so tudi v procesu predelave skladno s različnimi standardi.
V projektu želimo obuditi prezrte uporabe sadja iz bogate slovenske tradicije ter ob poudarjanju ekološko sprejemljivejših kmetijskih praks tlakovati pot za povečano povpraševanje in ponudbo po teh ekoloških pridelkih in s tem doseči aktualnost pripravljenih izobraževalnih vsebin za potrebe izvajanja izobraževanja o okolju in hrani na kmetijah. Pri pripravi izobraževanj bomo preverili tudi možnosti za nove, sodobnejše načine uporabe ekološkega sadja. Dotaknili pa se bomo tudi različnih indikatorjev za spremljanje učinkov kmetijke prakse na okolje tako doma kot v tujini.
S ciljem preučitve možnosti razvoja teh izobraževalnih aktivnosti na kmetiji bomo na Sadjarski kmetiji Radej izobraževanja tudi poskusno izvedli. Kmetija bo vključena tudi v usposabljanje o izvajanju izobraževanja na kmetijah in bo za potrebe izvede izobraževanj odprla dopolnilno dejavnost.
V sklopu projekta bomo pripravili tudi izobraževanja za več ranljivih in starostnih skupin ter predstavitve oz. prenos znanja in informacij o projektu.
Cilj:
Osrednji namen projekta je preučitev možnosti razvoja, priprava izobraževanj in poskusna izvedba aktivnosti na kmetiji, ki se nanašajo na področje izobraževanja o okolju in hrani s ciljem, da se izobraževanja v nadaljevanju izvajajo in tržijo v sklopu dopolnilne dejavnosti ekološke sadjarske kmetije.
Glavne dejavnosti za doseganje ciljev:
V sklopu projekta bomo pripravili izobraževanja za izvajanje na Sadjarski kmetiji Radej ter jih prvič tudi praktično izvedli. Izvajali bomo tudi naslednje aktivnosti:
- Usposabljanje kmetije o izvajanju izobraževanja v obsegu 16 ur
- Tri izobraževana za tri različne ranljive skupine
- Izobraževanje za osebe v starosti od vključno 15 do vključno 65 let
- Izobraževanje za osebe starejše od 65 let
- Prenos znanja in informacij o projektu
- Prenos znanja in informacij o projektu na javnem dogodku
- Analizo izvedljivosti prenosa projektnih rešitev v prakso v okviru dopolnilne dejavnosti
- Zunanjo evalvacijo projekta
- Objave v medijih, v časopisu, na spletni stani in družbenih omrežjih ter
- Informiranje preko elektronske in običajne pošte.
Rezultati:
Preberite predstavitev rezultatov (marec 2024) in sporočilo za javnost.
Rezultati projekta bodo odvisni od uspešnosti in aktualnosti naslovljenih tem, ki jih bo projektno partnerstvo umestilo v pripravljena izobraževanja in praktično izvedbo. V primeru, da bodo pripravljene vsebine skladno s načrtom zanimive in aktualne, bo ekološko sadjarstvo Radej te vsebine uspešno predajalo naprej in v sklopu dopolnilne dejavnosti ustvarjalo novo dodano vrednost.
Pripravljavcem ukrepov in odločevalcem bo pripravljena zunanja evalvacija in analiza izvedljivosti prenosa projektnih rešitev v prakso v okviru dopolnilne dejavnosti na kmetiji omogočila podrobnejši vpogled v potencial dodatnih funkcij podeželja v zagotavljanju storitev in nove dodane vrednosti.
Povezava med namenom spletne strani in virom sofinanciranja:
Projekt sodelovanja med dvema javnima izobraževalnima institucijama in tremi kmetijami predstavlja nov model oz. pilotni primer prenosa znanja. V sklopu projekta bodo uporabljeni modeli za prenos znanja na izobraževalnih ustanovah, ki javno veljavni program srednješolskega in visokošolskega izobraževanja ter raziskovanja izvajata ob neposrednem sofinanciranju države, brez sofinanciranja uporabnikov.
Izbrane teme v projektnem partnerstvu in pripravljena izobraževanja bodo zagotovila enemu članu partnerstva, da v drugi polovici dvoletnega projekta ob pomoči drugih dveh kmetij in dveh izobraževalno-raziskovalnih ustanov z izvajanjem ustvari predvideno finančno dodano vrednost.
Povezavi:
- spletna stran Evropske komisije, namenjena Evropskemu kmetijskemu skladu za razvoj podeželja: http://ec.europa.eu/agriculture/rural-development-2014-2020/index_sl.htm
- spletna stran PRP 2014-2020: www.program-podezelja.si
MEDNARODNO: PALSSEN
Individualen pristop k učenju za dijake s posebnimi učnimi potrebami
December 2021 – junij 2024
Biotehniški izobraževalni center Ljubljana je od decembra 2021 vključen v mednarodni projekt Palssen. Prepričani smo, da je ključ do vključujočega poklicnega izobraževanja in usposabljanja v sprejemanju in podpiranju dostopnosti izobraževanja in učenja za vse dijake. Evropska agencija za posebne potrebe in inkluzivno izobraževanje navaja, da je končna vizija inkluzivnih izobraževalnih sistemov zagotoviti, da imajo vsi učenci katerekoli starosti na voljo visoko kakovostne izobraževalne priložnosti v svoji lokalni skupnosti, skupaj s svojimi prijatelji in vrstniki. Takšna vizija zahteva spremembe pri poučevanju in podpiranju učnega procesa dijakov s posebnimi potrebami. Zahteva tudi odmik od izobraževanja in usposabljanja po principu uporabe enakega pristopa za vse k prehodu na pristop, ki je bolj osredotočen na posameznika in njegove potrebe. Za izvajanje individualnega pristopa k učenju dijakov s posebnimi učnimi potrebami morajo učitelji pridobiti kompetence, ki jim omogočajo prepoznavanje in izpolnjevanje potreb teh dijakov.
Podpora učiteljem
Cilj tega projekta je povečati učinkovitost poklicnega izobraževanja in usposabljanja za dijake s posebnimi učnimi potrebami. Projekt bo prispeval k povečanju posebnih kompetenc učiteljev in drugih strokovnih delavcev, da bodo lahko le-ti zagotavljali bolj individualiziran pristop k učenju za vsakega dijaka znotraj izobraževalne institucije. S tem bodo zaposleni izboljšali dosežke svojih prizadevanj na področju izobraževanja, usposabljanja in podpore.
Pravičnost, NE enakost
Končni cilj projekta PALSSEN je, da so lahko dijaki s posebnimi potrebami skupaj s svojimi vrstniki deležni primernega in kakovostnega izobraževanja znotraj rednih programov poklicnega izobraževanja in usposabljanja. Dijaki s posebnimi potrebami se na takšen način izobražujejo s pomočjo individualnega učnega načrta, ki odraža njihove individualne potrebe, talente in priložnosti. Cilj tega novega načina dela je doseči formalno poklicno kvalifikacijo v rednem sistemu poklicnega izobraževanja in usposabljanja. Ključ do enakih možnosti je pravičnost. To je mogoče doseči le z izvajanjem prilagojenih programov, ki temeljijo na predhodni oceni potreb.
Rezultati projekta
Ob koncu projekta bomo prišli do sledečih rezultatov: Opisali bomo uporabljene koncepte, metode in tehnike. Opis spodbudnih vplivov in tveganj, ovir ter priporočil za izvajanje individualnega pristopa k učenju za dijake s posebnimi potrebami v rednem poklicnem izobraževanju in usposabljanju. Razvili bomo orodje za izvedbo samoocene pristopa, ki se osredotoča na dijaka. Razvili bomo orodje, s katerim bomo preverili stopnjo pripravljenosti organizacij poklicnega izobraževanja in usposabljanja za izvajanje individualnega pristopa k učenju za dijake s posebnimi potrebami v rednem poklicnem izobraževanju in usposabljanju. Napisali bomo priročnik za učitelje in vodje usposabljanja o tem, kako razvijati pristope, ki bodo osredotočeni na dijaka. Razvili bomo smernice in podporno orodje za izvajanje individualnega pristopa k učenju za dijake s posebnimi potrebami v rednem poklicnem izobraževanju in usposabljanju
Sodelujoči partnerji:
- NIZOZEMSKA: REA College Pluryn ROC RijnIJssel All about Quality Consultancy
- SLOVENIJA: Biotehniški izobraževalni center Ljubljana
- PORTUGALSKA: CFAE CENTRO-OESTE
- ITALIJA: Forbusiness Lifeskills S.r.l.t Results
Koordinatorica projekta: Tanja Kek, tanja.kek@bic-lj.si
Spletna stran projekta: https://www.palssen.eu/
SIO-2020
MEDNARODNO: Green Chemistry Practices for a Better Future
1. december 2023 – 1. december 2024
Projekt “Green Chemistry Practices for a Better Future” je Erasmus+ projekt, katerega namen je ozaveščanje učencev o načelih zelene in trajnostne kemije. Cilj projekta je povečati zavedanje učencev, učiteljev in staršev o škodljivih učinkih izdelkov, ki vsebujejo strupene kemikalije, tako za ljudi kot tudi za naravo. V sklopu projekta bomo pri pouku kemije razvijali alternativne naravne in neškodljive izdelke med katerimi so organska barvila, izdelki za osebno nego, čistila, recikliranje olj v proizvodnji mila ter priprava komposta. Poleg tega bomo oblikovali izobraževalne module za poučevanje zelene kemije, izvajali laboratorijske poskuse ter druge dejavnosti v učilnici, ki podpirajo izbrane tematike.
Sodelujoče partnerske šole
- ZAVO, Belgija (vodilni partner)
- Gürpinar Borsa İstanbul Mesleki Ve Teknik, Turčija
- Colegiul de Industrie Alimentara "Elena Doamna, Romunija
- BIC Ljubljana, Slovenija
Sadno zelenjavna vina
Sadno zelenjavna vina
Projekt: Sadno zelenjavna vina
Vodilni partner: BIOTEHNIŠKI IZOBRAŽEVALNI CENTER LJUBLJANA
Partnerji v projektu:
- UNIVERZA V LJUBLJANI, Biotehniška fakulteta
- KGZS - ZAVOD LJ
- Združenje za prenos znanja na podeželju
- MBvision, d.o.o.
- TS KOŠALE ROMAN s.p.
- KMG LOJZE KERIN
- KMG JANEZ OCEPEK
- KMG TOMAŽ PREBIL
- KMG BLAŽ RADEJ
Odločba o pravici do sredstev: št. 33117-13/2023/5, z dne 11. 12. 2023
Vrednost projekta (z DDV): 85.223,16 evra
Vrednost sofinanciranja: 74.993,80 evra
Trajanje projekta: december 2023 – december 2024
Opis operacije:
Projekt je usmerjen v vedno aktualno področje v kmetijstvu, to je razvoj novih tehnologij oz. proizvodov. Naslavljamo izzive, ki jih imajo člani partnerstva ob vse pogostejšem pojavljanju ekstremnega vremena oz. podnebnih sprememb. Na sadjarskih in zelenjadarskih kmetijah se v posameznih obdobjih pojavlja povečan obseg pridelka, neprimernega za konzumno prodajo. Več je tudi tehnološko nezrelega pridelka v posameznih serijah pridelave. Pogosto govorimo o kategoriji pridelka za industrijo. Če se ta pridelek na sadnih in zelenjadarskih kmetijah v kratkem času uporabnosti ne predela oz. ga zavržemo, ta stroškovno obremenjuje konzumno prodan pridelek in draži ponudbo podeželja.
Evropski in svetovni trendi kažejo, da kupci radi posegajo po novih, drugačnih, nišnih proizvodih in projekt sadno-zelenjavnih vin išče alternativno uporabo pridelkov vključenih partnerskih kmetij. Sadno jabolčno osnovo iz visokodebelnih in intenzivnih ekoloških nasadov bomo v projektu dopolnili s korenjem in rdečo peso z zelenjadarske kmetije. Pričakujemo pridelavo zdravega in tudi okusnega sklopa sadno-zelenjavnih vin, ki jih bomo poleg navedenega dodatno oplemenitili še z ameriškimi borovnicami, aronijo in medom.
V projektu bomo izvedli praktični preizkus nove tehnologije oz. novega produkta z uporabo obstoječe pridelave na območjih z okrepljeno skrbjo za ohranjanje narave in sodelovanjem proizvodno različno naravnanih kmetij. Zavržki hrane namreč negativno vplivajo na ogljični odtis kmetijstva in projektne aktivnosti oz. novi izdelki bodo pozitivno prispevali k zmanjšanju obremenjevanja okolja ter povečanju ustvarjene dodane vrednosti na kmetiji.
Pridelana sadno-zelenjavna vina in znanje o pridelavi bomo predstavili na degustaciji na večji javni prireditvi ter z več obvestili za javnost, video prispevkom ter objavami na družabnih omrežjih in podobno razširili preizkušene možnosti za alternativne produkte.
Cilj:
Razvoj podeželja in kmetijskega sektorja je glavni splošni cilj. Pričakovana sprememba ob uveljavitvi nove tehnologije in novega proizvoda je dosega višje dodane vrednosti in zmanjšanje zavržene hrane na ravni kmetijskega gospodarstva.
Glavne dejavnosti za doseganje ciljev:
V sklopu projekta bomo razvili tehnologijo za sadno-zelenjavna vina brez grozdja in izvedli izvedbe praktičnih preizkusov pridelave vina iz alternativnih surovin ter podporne aktivnosti za diseminacijo projekta:
- praktični preizkus na kmetijah,
- analiza izvedljivosti prenosa novega proizvoda v prakso,
- predstavitveni video,
- demonstracije pridobljenega znanja na kmetiji,
- strokovna ekskurzija za dijake s področja kmetijstva,
- delavnice za kmetije,
- delavnica za kmetijske svetovalce,
- objave v tiskanem mediju, na spletu in družabnih omrežjih,
- informiranje preko elektronske in običajne pošte.
Rezultati:
Rezultati projekta bodo odvisni od uspešnosti praktičnega preizkusa. Če bo načrtovana tehnologija oz. izboljšana tehnologija omogočala pridelavo kakovostnega vina iz zelenjave, sadja in medu, lahko pričakujemo dober potencial za ustvarjeno finančno dodano vrednost na kmetijah, ki se bodo odločile za izdelavo alternativnih sadno-zelenjavnih vin.
Preberi poročilo Rezultati pilotnega projekta Sadno zelenjavna vina.
Povezava med namenom spletne strani in virom sofinanciranja:
Vodilni partner, BIC LJUBLJANA, je eden izmed največjih šolskih centrov v Sloveniji. V okviru srednješolskih in višješolskih izobraževalnih programov omogoča dijakom, študentom in odraslim udeležencem poleg splošnih pridobiti tudi strokovna znanja in kompetence s področij veterine, živilstva in prehrane, biotehnologije, naravovarstva ter gostinstva in turizma. V projektnem partnerstvu se osredotoča na izvedbo projekta in prenos znanja na udeležence izobraževalnih programov s področja kmetijstva.
Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta je osrednja pedagoška in raziskovalna ustanova na področju ved o živi naravi (biologija, mikrobiologija) ter kmetijstva, gozdarstva in ribištva (gozdarstvo, zootehnika, agronomija) in z njimi povezanih proizvodnih tehnologij (lesarstvo, živilstvo, biotehnologija). V projektnem partnerstvu se osredotoča na pripravo analize izvedljivosti prenosa novega proizvoda v prakso na ravni kmetijskega gospodarstva.
KGZS - ZAVOD LJ je del javne službe kmetijskega svetovanja in izvaja prenos znanja na območju osrednjega dela Slovenije, v 38 občinah. Preko svoje mreže terenskih kmetijskih svetovalcev zagotavlja neposreden stik s kmetijami, v partnerstvu pa se osredotoča na prenos znanja med kmetijskimi svetovalci in kmetijami.
Združenje za prenos znanja na podeželju združuje fizične osebe, zaposlene na fakultetah, šolah, visoko izobražene zaposlene v zagonskih podjetjih, v razvoju visokotehnoloških podjetij, v komerciali, v razvojnih jedrih, in sicer z namenom ustvarjanja vezi med teoretično znanstvenoraziskovalno in strokovno sfero in praktično uporabo znanja med kmeti oz. podeželani. V partnerstvu se osredotoča na prenos znanja med kmetijami.
Podjetje MBvision, d.o.o., se v projektnem partnerstvu osredotoča na video predstavitev projekta, scenarij, na zajem video in avdio vsebin, montažo in video produkcijo.
Ekološke oz. delno ekološke kmetije v projektu iščejo nove možnosti za nišne proizvode in izvajajo praktični preizkus nove tehnologije oz. novega proizvoda. Sadjarska kmetija Radej in ekološka kmetija Ocepek zagotavljata sadje, zelenjadarska ekološka kmetija Prebil zelenjavo, ekološko čebelarstvo Košale med, vinogradniška kmetija Kerin pa izkušnje iz vinarstva.
OGLEJ SI VIDEO SADNO ZELENJAVNA VINA
Povezavi:
- spletna stran Evropske komisije, namenjena Evropskemu kmetijskemu skladu za razvoj podeželja: https://ec.europa.eu/info/food-farming-fisheries/key-policies/common-agricultural-policy/rural-development,
- spletna stran PRP 2014-2020: http://www.program-podezelja.si/.
Sadno zeliščna vina
Projekt: Sadno zeliščna vina
Vodilni partner: BIOTEHNIŠKI IZOBRAŽEVALNI CENTER LJUBLJANA
Partnerji v projektu:
- UNIVERZA V LJUBLJANI, Biotehniška fakulteta
- KGZS - ZAVOD LJ
- Združenje za prenos znanja na podeželju
- MBvision, d.o.o.
- ZPC, zeliščno posestvo Cvetka, d.o.o.
- TS KOŠALE ROMAN s.p.
- KMG LOJZE KERIN
- KMG JANEZ OCEPEK
- KMG BLAŽ RADEJ
Odločba o pravici do sredstev: št. 33117-8/2023/4, z dne 11. 12. 2023
Vrednost projekta (z DDV): 84.908,74 evra
Vrednost sofinanciranja: 74.990,04 evra
Trajanje projekta: december 2023 – december 2024
Opis operacije:
Projekt je usmerjen v vedno aktualno področje v kmetijstvu, to je razvoj novih tehnologij oz. proizvodov. Naslavljamo izzive, ki jih imajo člani partnerstva ob vse pogostejšem pojavljanju ekstremnega vremena oz. podnebnih sprememb. Na sadjarskih in zeliščarskih kmetijah se v posameznih obdobjih pojavlja povečan obseg pridelka, neprimernega za konzumno prodajo. Več je tudi tehnološko nezrelega pridelka v posameznih serijah pridelave. Pogosto govorimo o kategoriji pridelka za industrijo. Če se ta pridelek na sadnih in zeliščarskih kmetijah v kratkem času uporabnosti ne predela oz. ga zavržemo, ta stroškovno obremenjuje konzumno prodan pridelek in draži ponudbo podeželja.
Evropski in svetovni trendi kažejo, da kupci radi posegajo po novih, drugačnih, nišnih proizvodih in projekt sadno-zeliščnih vin išče alternativno uporabo pridelkov vključenih partnerskih kmetij. Sadno jabolčno osnovo iz visokodebelnih in intenzivnih ekoloških nasadov bomo v projektu dopolnili z zelišči. Pričakujemo pridelavo zdravega in tudi okusnega sklopa sadno-zeliščnih vin, ki jih bomo poleg navedenega dodatno oplemenitili še z ameriškimi borovnicami, aronijo in medom.
V projektu bomo izvedli praktični preizkus nove tehnologije oz. novega produkta z uporabo obstoječe pridelave na območjih z okrepljeno skrbjo za ohranjanje narave in sodelovanjem proizvodno različno naravnanih kmetij. Zavržki hrane namreč negativno vplivajo na ogljični odtis kmetijstva in projektne aktivnosti oz. novi izdelki bodo pozitivno prispevali k zmanjšanju obremenjevanja okolja ter povečanju ustvarjene dodane vrednosti na kmetiji.
Pridelana sadno-zeliščna vina in znanje o pridelavi bomo predstavili na degustaciji na večji javni prireditvi ter z več obvestili za javnost, video prispevkom ter objavami na družabnih omrežjih in podobno razširili preizkušene možnosti za alternativne produkte.
Cilj:
Razvoj podeželja in kmetijskega sektorja je glavni splošni cilj. Pričakovana sprememba ob uveljavitvi nove tehnologije in novega proizvoda je dosega višje dodane vrednosti in zmanjšanje zavržene hrane na ravni kmetijskega gospodarstva.
Glavne dejavnosti za doseganje ciljev:
V sklopu projekta bomo razvili tehnologijo za sadno-zeliščna vina brez grozdja in izvedli izvedbe praktičnih preizkusov pridelave vina iz alternativnih surovin ter podporne aktivnosti za diseminacijo projekta:
- praktični preizkus na kmetijah,
- analiza izvedljivosti prenosa novega proizvoda v prakso,
- predstavitveni video,
- demonstracije pridobljenega znanja na kmetiji,
- strokovna ekskurzija za dijake s področja kmetijstva,
- delavnice za kmetije,
- delavnica za kmetijske svetovalce,
- objave v tiskanem mediju, na spletu in družabnih omrežjih,
- informiranje preko elektronske in običajne pošte.
Rezultati:
Rezultati projekta bodo odvisni od uspešnosti praktičnega preizkusa. Če bo načrtovana tehnologija oz. izboljšana tehnologija omogočala pridelavo kakovostnega vina iz sadja, zelišč in medu, lahko pričakujemo dober potencial za ustvarjeno finančno dodano vrednost na kmetijah, ki se bodo odločile za izdelavo alternativnih sadno-zeliščnih vin.
Preperi poročilo Rezultati pilotnega projekta Sadno zeliščna vina.
Povezava med namenom spletne strani in virom sofinanciranja:
Vodilni partner, BIC LJUBLJANA, je eden izmed največjih šolskih centrov v Sloveniji. V okviru srednješolskih in višješolskih izobraževalnih programov omogoča dijakom, študentom in odraslim udeležencem poleg splošnih pridobiti tudi strokovna znanja in kompetence s področij veterine, živilstva in prehrane, biotehnologije, naravovarstva ter gostinstva in turizma. V projektnem partnerstvu se osredotoča na izvedbo projekta in prenos znanja na udeležence izobraževalnih programov s področja kmetijstva.
Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta je osrednja pedagoška in raziskovalna ustanova na področju ved o živi naravi (biologija, mikrobiologija) ter kmetijstva, gozdarstva in ribištva (gozdarstvo, zootehnika, agronomija) in z njimi povezanih proizvodnih tehnologij (lesarstvo, živilstvo, biotehnologija). V projektnem partnerstvu se osredotoča na pripravo analize izvedljivosti prenosa novega proizvoda v prakso na ravni kmetijskega gospodarstva.
KGZS - ZAVOD LJ je del javne službe kmetijskega svetovanja in izvaja prenos znanja na območju osrednjega dela Slovenije, v 38 občinah. Preko svoje mreže terenskih kmetijskih svetovalcev zagotavlja neposreden stik s kmetijami, v partnerstvu pa se osredotoča na prenos znanja med kmetijskimi svetovalci in kmetijami.
Združenje za prenos znanja na podeželju združuje fizične osebe, zaposlene na fakultetah, šolah, visoko izobražene zaposlene v zagonskih podjetjih, v razvoju visokotehnoloških podjetij, v komerciali, v razvojnih jedrih, in sicer z namenom ustvarjanja vezi med teoretično znanstvenoraziskovalno in strokovno sfero in praktično uporabo znanja med kmeti oz. podeželani. V partnerstvu se osredotoča na prenos znanja med kmetijami.
Podjetje MBvision, d.o.o., se v projektnem partnerstvu osredotoča na video predstavitev projekta, scenarij, na zajem video in avdio vsebin, montažo in video produkcijo.
Ekološke oz. delno ekološke kmetije v projektu iščejo nove možnosti za nišne proizvode in izvajajo praktični preizkus nove tehnologije oz. novega proizvoda. Sadjarska kmetija Radej in ekološka kmetija Ocepek zagotavljata sadje, Zeliščno posestvo Cvetka, zelišča, ekološko čebelarstvo Košale med, vinogradniška kmetija Kerin pa izkušnje iz vinarstva.
Povezavi:
- spletna stran Evropske komisije, namenjena Evropskemu kmetijskemu skladu za razvoj podeželja: https://ec.europa.eu/info/food-farming-fisheries/key-policies/common-agricultural-policy/rural-development,
- spletna stran PRP 2014-2020: http://www.program-podezelja.si/.
OGLEJ SI VIDEO SADNO ZELIŠČNA VINA
Povezavi:
- spletna stran Evropske komisije, namenjena Evropskemu kmetijskemu skladu za razvoj podeželja: https://ec.europa.eu/info/food-farming-fisheries/key-policies/common-agricultural-policy/rural-development,
- spletna stran PRP 2014-2020: http://www.program-podezelja.si/.
Dealkoholizirana vina
Projekt: Dealkoholizirana vina
Vodilni partner: BIOTEHNIŠKI IZOBRAŽEVALNI CENTER LJUBLJANA
Partnerji v projektu:
- UNIVERZA V LJUBLJANI, Biotehniška fakulteta
- KGZS - ZAVOD LJ
- Združenje za prenos znanja na podeželju
- MBvision, d.o.o.
- ZPC, zeliščno posestvo Cvetka, d.o.o.
- TS KOŠALE ROMAN s.p.
- KMG LOJZE KERIN
- KMG JANEZ OCEPEK
- KMG TOMAŽ PREBIL
- KMG BLAŽ RADEJ
Odločba o pravici do sredstev: št. 33117-9/2023/4, z dne 11. 12. 2023
Vrednost projekta (z DDV): 84.705,13 evra
Vrednost sofinanciranja: 74.984,98 evra
Trajanje projekta: december 2023 – december 2024
Opis operacije:
Evropski in svetovni trendi kažejo, da kupci radi posegajo po novih, drugačnih, nišnih proizvodih in projekt dealkoholiziranih vin išče alternativne rešitve za nastajajoč trg brezalkoholnih vin. o uporabo pridelkov vključenih partnerskih kmetij. Vinogradniške kmetije namreč želijo ponuditi vina za različna življenjska obdobja ali druge zadržke ko zauživanje alkohola ni priporočeno.
Projekt je usmerjen v vedno aktualno področje v kmetijstvu, to je razvoj novih tehnologij oz. proizvodov. Poleg tržnih izzivov vinogradnikov naslavljamo tudi izzive, ki jih imajo člani partnerstva ob vse pogostejšem pojavljanju ekstremnega vremena oz. podnebnih sprememb. Na sadjarskih kmetijah se v posameznih obdobjih pojavlja povečan obseg pridelka, neprimernega za konzumno prodajo. Več je tudi tehnološko nezrelega pridelka v posameznih serijah pridelave. Pogosto govorimo o kategoriji pridelka za industrijo. Če se ta pridelek na sadnih in zeliščarskih kmetijah v kratkem času uporabnosti ne predela oz. ga zavržemo, ta stroškovno obremenjuje konzumno prodan pridelek in draži ponudbo podeželja.
Dealkoholizirana vina bomo pripravili iz tradicionalne grozdne osnove, jabolčne osnove iz visokodebelnih in intenzivnih ekoloških jabolčnih nasadov bomo v projektu dopolnili z različnimi zelišči ali razširjeno sadno osnovo npr. ameriške borovnice, aronije, kakijem, malinami, konopljo, bučami, medom.
V projektu bomo izvedli praktični preizkus nove tehnologije oz. novega produkta z uporabo obstoječe pridelave na območjih z okrepljeno skrbjo za ohranjanje narave in sodelovanjem proizvodno različno naravnanih kmetij. Zavržki hrane namreč negativno vplivajo na ogljični odtis kmetijstva in projektne aktivnosti oz. novi izdelki bodo pozitivno prispevali k zmanjšanju obremenjevanja okolja ter povečanju ustvarjene dodane vrednosti na kmetiji.
Pridelana dealkoholizirana vina in znanje o pridelavi bomo predstavili na degustaciji na večji javni prireditvi ter z več obvestili za javnost, video prispevkom ter objavami na družabnih omrežjih in podobno razširili preizkušene možnosti za alternativne produkte.
Cilj:
Razvoj podeželja in kmetijskega sektorja je glavni splošni cilj. Pričakovana sprememba ob uveljavitvi nove tehnologije in novega proizvoda je dosega višje dodane vrednosti in zmanjšanje zavržene hrane na ravni kmetijskega gospodarstva.
Glavne dejavnosti za doseganje ciljev:
V sklopu projekta bomo razvili tehnologijo za dealkoholizirana vina brez grozdja in izvedli izvedbe praktičnih preizkusov pridelave vina iz alternativnih surovin ter podporne aktivnosti za diseminacijo projekta:
- praktični preizkus na kmetijah,
- analiza izvedljivosti prenosa novega proizvoda v prakso,
- predstavitveni video,
- demonstracije pridobljenega znanja na kmetiji,
- strokovna ekskurzija za dijake s področja kmetijstva,
- delavnice za kmetije,
- delavnica za kmetijske svetovalce,
- objave v tiskanem mediju, na spletu in družabnih omrežjih,
- informiranje preko elektronske in običajne pošte.
Rezultati:
Rezultati projekta bodo odvisni od uspešnosti praktičnega preizkusa. Če bo načrtovana tehnologija oz. izboljšana tehnologija omogočala pridelavo kakovostnega brezalkoholnega vina iz grozdja, sadja, zelišč in medu, lahko pričakujemo dober potencial za ustvarjeno finančno dodano vrednost na kmetijah, ki se bodo odločile za izdelavo alternativnih brezalkoholnih vin.
Preberi poročilo Rezultati pilotnega projekta Dealkoholizirana vina.
Povezava med namenom spletne strani in virom sofinanciranja:
Vodilni partner, BIC LJUBLJANA, je eden izmed največjih šolskih centrov v Sloveniji. V okviru srednješolskih in višješolskih izobraževalnih programov omogoča dijakom, študentom in odraslim udeležencem poleg splošnih pridobiti tudi strokovna znanja in kompetence s področij veterine, živilstva in prehrane, biotehnologije, naravovarstva ter gostinstva in turizma. V projektnem partnerstvu se osredotoča na izvedbo projekta in prenos znanja na udeležence izobraževalnih programov s področja kmetijstva.
Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta je osrednja pedagoška in raziskovalna ustanova na področju ved o živi naravi (biologija, mikrobiologija) ter kmetijstva, gozdarstva in ribištva (gozdarstvo, zootehnika, agronomija) in z njimi povezanih proizvodnih tehnologij (lesarstvo, živilstvo, biotehnologija). V projektnem partnerstvu se osredotoča na pripravo analize izvedljivosti prenosa novega proizvoda v prakso na ravni kmetijskega gospodarstva.
KGZS - ZAVOD LJ je del javne službe kmetijskega svetovanja in izvaja prenos znanja na območju osrednjega dela Slovenije, v 38 občinah. Preko svoje mreže terenskih kmetijskih svetovalcev zagotavlja neposreden stik s kmetijami, v partnerstvu pa se osredotoča na prenos znanja med kmetijskimi svetovalci in kmetijami.
Združenje za prenos znanja na podeželju združuje fizične osebe, zaposlene na fakultetah, šolah, visoko izobražene zaposlene v zagonskih podjetjih, v razvoju visokotehnoloških podjetij, v komerciali, v razvojnih jedrih, in sicer z namenom ustvarjanja vezi med teoretično znanstvenoraziskovalno in strokovno sfero in praktično uporabo znanja med kmeti oz. podeželani. V partnerstvu se osredotoča na prenos znanja med kmetijami.
Podjetje MBvision, d.o.o., se v projektnem partnerstvu osredotoča na video predstavitev projekta, scenarij, na zajem video in avdio vsebin, montažo in video produkcijo.
Ekološke oz. delno ekološke kmetije v projektu iščejo nove možnosti za nišne proizvode in izvajajo praktični preizkus nove tehnologije oz. novega proizvoda. Sadjarska kmetija Radej in ekološka kmetija Ocepek zagotavljata sadje, Zeliščno posestvo Cvetka, zelišča, ekološka kmetija Prebil, zelenjavo, ekološko čebelarstvo Košale med, vinogradniška kmetija Kerin pa izkušnje iz vinarstva.
OGLEJ SI VIDEO DEALKOHOLIZIRANA VINA
Povezavi:
- spletna stran Evropske komisije, namenjena Evropskemu kmetijskemu skladu za razvoj podeželja: https://ec.europa.eu/info/food-farming-fisheries/key-policies/common-agricultural-policy/rural-development,
- spletna stran PRP 2014-2020: http://www.program-podezelja.si/.
RASTLINSKI PREHRANSKI DODATEK ZA ČEBELE
KAS 82 - RASTLINSKI PREHRANSKI DODATEK ZA ČEBELE
Vodilni partner:
Združenje za prenos znanja na podeželju
Partnerji v projektu:
- UNIVERZA V LJUBLJANI, Biotehniška fakulteta
- KGZS - ZAVOD LJ
- BIOTEHNIŠKI IZOBRAŽEVALNI CENTER LJUBLJANA
- MBvision, d. o. o.
- ZPC, zeliščno posestvo Cvetka, d. o. o.
- ALBATROS-PRO d. o. o.
- TS KOŠALE ROMAN s. p.
- KMG LOJZE KERIN
- KMG DAMIR LOVRIĆ
- KMG BLAŽ RADEJ
- KMG LEON ZEMLJIČ
- KMG MIHA METELKO
Odločba o pravici do sredstev: št. 33117-21/2023/4, z dne 11. 12. 2023
Vrednost projekta (z DDV): 83.588,29 evra
Vrednost sofinanciranja: 74.997,54 evra T
Trajanje projekta: december 2023 – december 2024
Opis operacije: S pojavitvijo podnebnih sprememb in vse pogostejšimi ekstremnimi vremenskimi pojavi v kmetijstvu in čebelarstvu zaznavamo zaostrovanje razmer v panogi. V zadnjih osmih letih so imeli čebelarji v petih letih drastično nizke donose medu, kar se že odraža v številu panjev medonosnih čebel. Čebele so najpomembnejši opraševalec kmetijske kulturne krajine, saj je več kot dve tretjini vseh kmetijskih pridelkov vezanih na njihov servis opraševanja.
V zadnjih letih zaradi podnebnih sprememb v čebelarstvu postajajo velik izziv prebavne težave čebel. Pogosto se pojavljajo nosema ali druge zastrupitve prebavnega traka. Večina čebelarjev za zimsko in spomladansko krmljenje še vedno uporablja sladkorno raztopino, ki pa zaradi potrebe predelave disaharida v monosaharide dodatno oslabi imunski sistem prebavil čebele.
Nekateri starejši viri navajajo izvlečke pelina in borovih vršičkov kot možno prehransko dopolnilo za čebele, ki bi težave s prebavnim trakom omilili oz. v celoti odpravili. Na trgu obstaja več zeliščnih čajev, kar pa za uporabo v čebelarstvu ni primerno. S kuhanjem se namreč učinkovine zelišč denaturirajo in deloma ali v celoti uničijo. V projektu bomo testirali novo tehnologijo pridobivanja učinkovin zelišč s pripravo raztopine zelišč pelina, borovih vršičkov, česna in drugih sestavin v etanolu po nizkotemperaturni metodi.
V projektu bomo testirali novo tehnologijo pridobivanja učinkovin zelišč s pripravo raztopine zelišč pelina, borovih vršičkov, česna in drugih sestavin v etanolu po nizkotemperaturni metodi.
Cilj: Splošni cilj projekta je trajnostno ohranjanje naravnega okolja oz. specifične strukture kmetijske kulturne krajine in proizvodnega potenciala kmetijskih površin. Zagotoviti želimo ohranjanje oz. okrepitev prehranske varnosti ter raznolikega naravnega okolja s potencialom za razvoj drugih dejavnosti na podeželju.
Cilj projekta je ohranjanje ekosistemske vloge, ki jo opravljajo čebele v kmetijstvu. Zato je treba prilagoditi obstoječo prehrano, ki povzroča veliko starostnih poškodb pri čebelah in ne zagotavlja odpornosti čebelje družine na pogosto pojavljanje ekstremnega vremena in druge podnebne spremembe
Glavne dejavnosti za doseganje ciljev:
V sklopu projekta bomo obudili in nadgradili prehranski dodatek za čebele KAS in izvedli aktivnosti praktičnih preizkusov ter podporne aktivnosti za diseminacijo projekta:
- praktični preizkus na kmetijah,
- analiza izvedljivosti prenosa novega proizvoda v prakso,
- predstavitveni video,
- demonstracije pridobljenega znanja na kmetiji,
- strokovna ekskurzija za dijake s področja kmetijstva,
- delavnice za kmetije,
- delavnica za kmetijske svetovalce,
- objave v tiskanem mediju, na spletu in družabnih omrežjih,
- informiranje preko elektronske in običajne pošte.
Rezultati: Donos projekta bo razvita tehnologija in njen praktični preizkus za prehransko dopolnilo za čebele, sestavljeno iz sestavin s pomočjo postopkov, prilagojenih biologiji čebele. Ob želenih učinkih prehranskega dopolnila pričakujemo boljšo odpornost čebelje družine na podnebne spremembe, večji delež izzimljenih čebel, hitrejši spomladanski razvoj ter ohranjanje staleža medonosne čebele. Z uporabo prehranskega dopolnila se bo namreč izboljšala produktivnost in rentabilnost čebelarjenja.
Povezava med namenom spletne strani in virom sofinanciranja: Združenje za prenos znanja na podeželju, vodilni partner, združuje fizične osebe, zaposlene na fakultetah, šolah, visoko izobražene zaposlene v zagonskih podjetjih, v razvoju visokotehnoloških podjetij, v komerciali, v razvojnih jedrih, in sicer z namenom ustvarjanja vezi med teoretično znanstvenoraziskovalno in strokovno sfero ter praktično uporabo znanja med kmeti oz. podeželani. V partnerstvu se osredotoča na prenos znanja med kmetijami.
BIC LJUBLJANA je eden izmed največjih šolskih centrov v Sloveniji. V okviru srednješolskih in višješolskih izobraževalnih programov omogoča dijakom, študentom in odraslim udeležencem poleg splošnih pridobiti tudi strokovna znanja in kompetence s področij veterine, živilstva in prehrane, biotehnologije, naravovarstva ter gostinstva in turizma. V projektnem partnerstvu se osredotoča na izvedbo projekta in prenos znanja na udeležence izobraževalnih programov s področja kmetijstva.
Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta je osrednja pedagoška in raziskovalna ustanova na področju ved o živi naravi (biologija, mikrobiologija) ter kmetijstva, gozdarstva in ribištva (gozdarstvo, zootehnika, agronomija) in z njimi povezanih proizvodnih tehnologij (lesarstvo, živilstvo, biotehnologija). V projektnem partnerstvu se osredotoča na pripravo analize izvedljivosti prenosa novega proizvoda v prakso na ravni kmetijskega gospodarstva.
KGZS - ZAVOD LJ je del javne službe kmetijskega svetovanja in izvaja prenos znanja na območju osrednjega dela Slovenije, v 38 občinah. Preko svoje mreže terenskih kmetijskih svetovalcev zagotavlja neposreden stik s kmetijami, v partnerstvu pa se osredotoča na prenos znanja med kmetijskimi svetovalci in kmetijami.
ALBATROS-PRO d. o. o. je razvojno podjetje za projektiranje, izdelavo naprav in strojev po naročilu, za avtomatizacijo različnih tehnoloških postopkov v avtomobilski industriji, sanitarni tehniki, kozmetiki ipd. Svojim parterjem ponujajo celovite rešitve za organizacije delovnih procesov in široko paleto namenskih strojev in naprav za avtomatizacijo različnih tehnoloških postopkov. V projektu se osredotočajo na filtriranje zeliščnih izvlečkov prehranskega dopolnila za čebele.
ZPC, zeliščno posestvo Cvetka, d. o. o, je vodilno slovensko podjetje v ponudbi naravne kozmetike in se ponaša s certifikatoma kontrolne organizacije Bio kozmetika in Naravna kozmetika z bio sestavinami. Na posestvu gojijo več kot 60 različnih vrst zelišč, iz katerih pripravljajo izvlečke in jih uporabljajo v svojih proizvodih. V projektu je njihova vloga osredotočena na pripravo izvlečkov zelišč za prehransko dopolnilo za čebele.
Podjetje MBvision, d. o. o., se v projektnem partnerstvu osredotoča na video predstavitev projekta, scenarij, na zajem video in avdio vsebin, montažo in video produkcijo. Ekološka čebelarja Metelko in Košale ter konvencionalna čebelarja Lovrić in Zemljič bodo sodelovali pri praktičnem preizkusu prehranskega dodatka za čebele na kmetiji, kmetiji Kerin in Radej pa pri praktičnem preizkusu v procesu predelave in filtriranja zeliščnih izvlečkov.
Povezavi:
- spletna stran Evropske komisije, namenjena Evropskemu kmetijskemu skladu za razvoj podeželja: https://ec.europa.eu/info/food-farming-fisheries/key-policies/common-ag…
- spletna stran PRP 2014-2020: http://www.program-podezelja.si/.
USPOSABLJANJE ZA KUHARJE/ICE V ŠOLAH IN VRTCIH NA TEMO ZDRAVE IN TRAJNOSTNE PREHRANE
Na BIC Ljubljana smo izvajali brezplačno dvodnevno kuharsko usposabljanje vzgojno izobraževalnega in tehničnega osebja osnovnih šol ter vrtcev na temo zdrave in trajnostne prehrane, ki ga omogoča in načrtuje Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, financirano iz sredstev sklada za podnebne spremembe. Kot izvajalec delavnic je bil na javnem naročilu izbran Biotehniški izobraževalni center Ljubljana (BIC Ljubljana).
Kuharji v osnovnih šolah bodo s pridobljenim novim znanjem priprave različnih jedi in novimi tehnikami priprave hrane prispevali k izboljšanju ponudbe in okusov zdravih, energijsko uravnoteženih, hranilno bogatih ter trajnostnih (planetu prijaznih) osnovnošolskih kosil.
Usposabljanje bo potekalo v obsegu 14 pedagoških ur v učni kuhinji na BIC Ljubljana, Centru kulinarike in turizma KULT316 na Prušnikovi ulici 74 v Šentvidu v Ljubljani v različnih terminih.
POTEK IZOBRAŽEVANJA
Usposabljanje za kuharje/ice obsega 14 pedagoških ur, od tega 2 uri teoretičnih vsebin in 12 ur praktičnega usposabljanja v učni kuhinji na BIC Ljubljana (priprava 9 različnih menijev - 3. trajnostni mešani meniji, 3. trajnostni vegetarijanski meniji in 3. trajnostni rastlinski meniji – ki bodo vključevali tudi zahteve glede medicinskih diet).
V sklopu usposabljanja sta dodatni 2 pedagoški uri namenjeni predstavitvi razlogov za pripravo tovrstnih menijev. Ta del bo potekal v obliki spletne konference in je namenjen vodstvu šol, organizatorjem prehrane ter morebitnim drugim zainteresiranim udeležencem (starši/skrbniki, stari starši učencev, učenci, učiteljsko osebje itd.), ki so del osnovnih šol, ki bodo prijavile na usposabljanje svoje kuharje.
POGOJI PRIJAVE IN PRIJAVA
Iz vsake šole oz. vrtca se lahko prijavi po en kuhar/ica, v primeru prostih mest tudi več. Prednost imajo kuharji/ice iz osnovnih šol, v primeru prostih mest pa se delavnice lahko udeležijo tudi kuharji iz vrtcev.
Šola/vrtec se s prijavo udeleženca na brezplačno usposabljanje zavezuje k temu, da bo 2 meseca po končanem usposabljanju preko vprašalnika posredovala povratne informacije o uspešnosti uvajanja/preizkušanja jedilnikov.
SKUPAJ ZA DRUŽBENO ODGOVORNOST
Slovenija ima zastavljen in zakonsko določen cilj podnebne nevtralnosti do leta 2050. Za izpolnitev tega cilja je potrebno zmanjševanje emisij toplogrednih plinov v vseh sektorjih, kar bo možno zgolj skozi ukrepanje celotne družbe. Del odgovornosti mora prevzeti tudi prehranska politika, tako da celostna obravnava prehranske politike ne vključuje le vidika zdravja in samozadostnosti, temveč tudi vidik okoljske in podnebne trajnosti. To preobrazbo določa tudi Resolucija o Dolgoročni podnebni strategiji Slovenije do leta 2050 (ReDPS50), ki navaja, da večino emisij, ki izhajajo iz kmetijstva, ni mogoče obravnavati s tehnološkimi rešitvami, lahko pa njihovo zmanjšanje dosežemo s spremembo prehranskih vzorcev in s tem naših prehranskih navad ter potrošnih vzorcev.
Za več splošnih informacij se obrnite na Gregorja Matosa, vodja Medpodjetniškega izobraževalnega centra na BIC Ljubljana: gregor.matos@bic-lj.si / 01 2807 629.
DVIG DIGITALNE KOMPETETNOSTI
DVIG DIGITALNE KOMPETENTNOSTI
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada
Namen projekta Dvig digitalne kompetentnosti je izboljšati kakovost in učinkovitost izobraževanja in usposabljanj ter spodbujati razvoj inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja, ki bodo prispevali k dvigu digitalnih kompetenc vodstvenih in strokovnih delavcev, otrok, učencev in dijakov.
Cilj projekta je razvoj prožnejših oblik učenja s pomočjo učinkovite rabe digitalnih tehnologij v VIZ ter s tem spodbujanje strokovnih delavcev VIZ za reflektivno prakso, načrtovanje ter udejanjanje lastnega strokovnega razvoja (digitalnih strategij VIZ-a, digitalnih kompetenc strokovnih delavcev in otrok/učencev/dijakov).
Ciljne skupine, ki so vključene v projekt, so vzgojno-izobraževalni zavodi, znotraj teh pa zaposleni: strokovni delavci (ravnatelji, učitelji in drugo strokovno osebje) na področju predšolske vzgoje, osnovnošolskega izobraževanja, osnovnega glasbenega izobraževanja, poklicnega in strokovnega izobraževanja, srednjega splošnega izobraževanja, vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, vzgoje in izobraževanja v dijaških domovih ter posledično otroci, učenci in dijaki.
Končna dodana vrednost programa bo glede na različno raven digitalne kompetentnosti posameznih strokovnih delavcev in VIZ-a v celoti izdelana digitalna strategija za posamezen VIZ in na osnovi strategije izvedena usposabljanja ter udejanjanje teh znanj v vzgojno-izobraževalnem procesu. Izdelava strategije bo temeljila na analizi stanja in pripravi akcijskega načrta. To pomeni, da bodo zaposleni v posameznem VIZ-u aktivni udeleženci v procesu analize ter v procesu priprave in izvajanja akcijskega načrta in s tem opolnomočeni za evalvacijo in nadgradnjo digitalne strategije znotraj zavoda tudi po zaključku programa.
Projekt Dvig digitalne kompetentnosti se od dosedanjih usposabljanj na področju digitalnih kompetenc razlikuje v izhajanju iz dejanskih potreb posameznega VIZ-a in načrtovanju strategij VIZ-a za dvig digitalnih kompetenc.
Ugotovljeni problemi in izzivi
Kljub številnim strateškim dokumentom, strategijam, smernicam, projektom, usposabljanjem in drugim pobudam ugotavljamo, da ostaja v slovenskem šolskem prostoru problem smiselne rabe digitalne tehnologije. Zato vodstveni in strokovni delavci potrebujejo sistematično podporo za učinkovito rabo digitalnih tehnologij pri doseganju vzgojno-izobraževalnih ciljev in razvijanju digitalnih kompetenc učečih se.
Opravljene analize kažejo na nujno ukrepanje na treh področjih:
- inovativnih pristopih pedagoškega vodenja in načrtovanja učinkovite rabe digitalnih tehnologij v VIZ,
- pedagoških digitalnih kompetencah strokovnih delavcev VIZ-ov in
- učinkovite rabe digitalnih tehnologij v vzgojno-izobraževalnem procesu in s tem posledično povezanem dvigu digitalnih kompetenc otrok, učencev, dijakov.
Dejavnosti v projektu
V programu bodo zasnovane, preizkušene in evalvirane raznolike dejavnosti za razvoj digitalne kompetentnosti deležnikov v vzgoji in izobraževanju:
- različna usposabljanja in izobraževanja za profesionalni razvoj pedagoških digitalnih kompetenc strokovnih delavcev VIZ-a,
- podporno spletno okolje za učinkovito rabo digitalnih tehnologij v VIZ-ih (interaktivni učni načrt z dodanimi pripravljenimi gradivi in povezavami, možnostjo kreiranja letne in sprotnih priprav na VIZ), orodja za samopreverjanje digitalnih pedagoških kompetenc in učinkovite rabe digitalnih tehnologij VIZ, digitalna gradiva, primeri dobre rabe),
- vzpostavljene učeče se skupnosti digitalnih znanj in izkušenj znotraj VIZ in prenos na ostale VIZ-e,
- priročnik za dvig digitalnih kompetenc na VIZ-u.
Pričakovani rezultati
Rezultat programa bo opolnomočenje strokovnih delavcev VIZ za razvoj digitalnih strategij VIZ-a, strokovnih, pedagoških digitalnih kompetenc strokovnih delavcev in procesno razvijanje digitalnih kompetenc otrok, učencev in dijakov.
Konzorcijski partnerji
- Zavod Republike Slovenije za šolstvo (poslovodeči partner)
- Akademska in raziskovalna mreža Slovenije – ARNES
Partnerji projekta
V izvajanje programa je vključenih 220 vzgojno-izobraževalnih zavodov oz. organizacijskih enot vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki bodo izvedli predvidene aktivnosti, opredeljene v javnem pozivu za izbor sodelujočih vzgojno-izobraževalnih zavodov v programu Dvig digitalne kompetentnosti. Zaposlenim v VIZ-ih, ki ne bodo vključeni v program (to so VIZ-i, ki se niso prijavili k sodelovanju), bo omogočena udeležba na usposabljanjih, ki jih bosta izvajala konzorcijska partnerja.
Finančna podpora
Skupna višina sredstev, namenjena za izvedbo projekta, je 1.950.000,00 EUR.
Spletna stran projekta
Spletna stran projekta Dvig digitalne kompetentnosti poslovodečega partnerja Zavoda RS za šolstvo: https://www.zrss.si/projekti/dvig-digitalne-kompetentnosti/
PODVIG
Ključni cilj projekta je razviti in preizkusiti model celostnega razvoja kompetence podjetnosti pri dijakih skozi medpredmetno povezovanje in sodelovanje z okoljem in širšo skupnostjo. V ta namen bomo v sodelovanju z razvojnimi ter implementacijskimi gimnazijami in konzorcijskimi partnerji razvili, preizkušali in implementirali modele, ki bodo omogočali učinkovito umestitev kompetence podjetnosti v gimnazijski prostor in s pomočjo katerih bodo gimnazije celovito razvijale kulturo podjetnosti v kontekstu interdisciplinarnosti in povezovanja z okoljem.
Poseben poudarek pri projektu bo na prepoznavanju družbenih, okoljskih, gospodarskih in osebnih izzivov in njihovem reševanju s pomočjo kompetence podjetnosti v smeri iskanja trajnostnih rešitev. Zato bomo razvijali prožne oblike učenja, zlasti tistih, ki omogočajo sistematično vpeljevanje in razvijanje medpredmetnih in (kros) kurikularnih povezav s poudarkom na aktivni vlogi dijakov in reševanju avtentičnih problemskih situacij ter družbenih izzivov. Posebna pozornost bo posvečena tudi razvijanju pedagoških strategij, ki spodbujajo sodelovanje ter izmenjavo izkušenj, idej in inovacij ter najrazličnejše oblike mreženja.
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
Spletna stran projekta PODVIG poslovodečega partnerja Zavoda RS za šolstvo.
Skupna višina sredstev, namenjenih za izvedbo projekta, znaša 2.700.000,00 EUR
PROJEKT OBJEM
Z Zavodom RS za šolstvo in konzorcijskimi parterji sodelujemo v javnem razpisu »Razvoj in udejanjanje inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja za dvig splošnih kompetenc«. Projekt poteka pod imenom OBJEM (Ozaveščanje, Branje, Jezik, Evalvacija, Modeli).
Na šoli poteka več dejavnosti, pri katerih smo osredinjeni na razvijanje in dvig ravni bralne pismenosti, razvoj raznovrstne motivacije za branje ter učinkovitejšo rabo slovenščine kot učnega jezika v VIZ procesu. Tako prispevamo k vzpostaviti oz. nadgradnji ustvarjalnega in inovativnega učnega okolja za dvig splošnih kompetenc ter celovitega in učinkovitega podpornega okolja za oblikovanje, preizkušanje in implementacijo pedagoških strategij, metod in oblik dela ob strokovni podpori javnih visokošolskih zavodov. Skupna višina sredstev, namenjenih za izvedbo projekta, znaša 2.550.000,00 EUR.
Projekt vodi šolski razvojni tim, ki ga sestavljajo učitelji iz različnih strokovnih aktivov in knjižničarka. Pri izbiri metod in oblik dela upošteva predvsem pomen branja in bralne pismenosti, kar je eden od pogojev za razvoj kritičnega mišljenja in tudi uspešnega učenja. Dijake zato spodbujamo k pogostejšu obisku šolse knižnice, pri pouku pa iščemo predvsem različne teme, pri katerih se lahko medpredmetno povezujemo.
Več informacij poslovodečega partnerja Zavoda RS za šolstvo: https://www.zrss.si/objava/projekt-objem
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
VETWORK
VETWORK, DIGITALNA KULTURA ZA 21. STOLETJE V POKLICNEM IZOBRAŽEVANJU IN USPOSABLJANJU
BIC Ljubljana je partner v mednarodnem projektu VETWork, digitalna kultura za 21. stoletje v poklicnem izobraževanju in usposabljanju. Projekt sofinancira Evropska komisija v programu Erasmus+, ključna akcija 2 (KA2) in bo trajal 33 mesecev (1. 9. 2020 - 31. 5. 2023).
V projekt so vključeni 4 partnerji iz Madžarske, 2 iz Romunije, 1 iz Slovaške in 2 iz Slovenije.
Ciljna skupina: učitelji v poklicnem izobraževanju in usposabljanju.
Cilj projekta je, da z organiziranjem prilagojenih, kontaktih usposabljanj usposobimo učitelje poklicnih programov, da v svoje delo ter poučevanje v razredu vnašajo že usvojena znanja in kompetence s področja digitalne pedagogike, ki jih pridobivajo v okviru drugih usposabljanj. Projekta ideja je namreč nastala po ugotovitvi, da učitelji v enem letu po usposabljanju s področja digitalne pedagogike, v učne ure vnesejo zgolj 10-15 % pridobljenega znanja. Cilj projekta na institucionalni ravni je okrepitev digitalne usposobljenosti in kulture kakovosti.
FRANČEK
SPLETNI PORTAL FRANČEK, JEZIKOVNA SVETOVALNICA ZA UČITELJE SLOVENŠČINE IN ŠOLSKI SLOVAR SLOVENSKEGA JEZIKA
Zavod BIC Ljubljana sodeluje v projektu Portal Franček. Skupaj z učitelji in učenci iz drugih 19 vzgojno-izobraževalnih zavodov s skupno 537 oddelki bomo izvajali spremljavo in evalvacijo poteka in rezultatov projekta in kot multiplikatorji seznanjali z njim druge učitelje in učence.
Projekt Portal Franček, Jezikovna svetovalnica za učitelje slovenščine in Šolski slovar slovenskega jezika sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
Predstavljeno spletno jezikovno e-orodje bo prvo celovito slovarsko-slovnično orodje te vrste na Slovenskem. V okviru projekta bomo pripravili sodobno in inovativno učno e-orodje, ki bo kot organsko povezana kombinacija več e-orodij neposredno uporabno pri izpolnjevanju osnovnih ciljev učnega načrta za slovenščino v srednji šoli. Orodje bo uvajalo dijake v delo s spletnimi slovarji in spletnimi slovničnimi priročniki. Med drugim bomo pripravili:
- portal Franček, ki bo obsegal odgovore na vprašanja o pomenu, rabi, pomenski povezanosti (sinonimi, nadpomenke), (ne)zaznamovanosti, zvrstnosti, stilnih značilnostih, izgovoru, pregibanju, izvoru, narečni rabi in zgodovinski umeščenosti besedja slovenskega jezika;
- nov Šolski slovar slovenskega jezika;
- orodje, ki bo povezovalo slovarske vsebine s slovničnimi;
- Jezikovno svetovalnico za učitelje slovenščine in
- nabor gradiv z opisom učnih metod, ki bodo pripomogle k obsežnejši uporabi predstavljenega e-orodja pri pripravi in izvajanju pedagoških procesov in k boljši usposobljenosti učiteljev za delo na področju prožnih oblik učenja.
Trajanje: 19. julij 2017–30. september 2021
STRATEŠKI DOKUMENT NA PODROČJU PROŽNIH OBLIK UČENJA - BIC LJUBLJANA, ŽIVILSKA ŠOLE
STRATEŠKI DOKUMENT NA PODROČJU PROŽNIH OBLIK UČENJA - BIC LJUBLJANA, GIMNAZIJA IN VETERINARSKA ŠOLA 1 IN 2 DEL
CILJAJVIŠJE!
Polno ime: IZPOPOLNJEVANJE STROKOVNIH DELAVCEV V VIŠJEM STROKOVNEM IZOBRAŽEVANJU OD 2020 DO 2022
Trajanje: 19. junij 2020 do 31. oktober 2022
Pridobljena skupna sredstva: 357.737,50 EUR
NAMEN PROJEKTA
Namen projekta Izpopolnjevanja CiljajVišje! je omogočiti zaposlenim, ki so prepoznani kot potencialen kader za opravljanje izobraževalnega dela v programih višjega strokovnega izobraževanja, pridobivanje in nadgrajevanje ustreznih kompetenc za višjo kakovost izvedbe izobraževalnega dela in osebni karierni razvoj.
CILJI PROJEKTA
Cilj projekta je izpopolnjevanje splošnih in specifičnih kompetenc zaposlenih:
- učinkovito načrtovanje, organizacija, izvedba in evalvacija poučevanja v višjem strokovnem izobraževanju,
- usposobljenost za nenehen poklicni razvoj in vseživljenjsko učenje,
- učinkovito komuniciranje in sodelovanje.
Med specifičnimi kompetencami je v ospredju izpopolnjevanje digitalnih kompetenc:
- zvedba pedagoškega procesa v digitalnem okolju,
- informacijska in podatkovna pismenost,
- komunikacija in sodelovanje,
- izdelovanje digitalnih vsebin,
- varnost in
- problemsko reševanje.
POVEZAVA DO PROGRAMOV IZPOPOLNJEVANJ CILJAJVIŠJE! IN AKTUALNIH TERMINOV TER LOKACIJ IZVEDB.
Projekt se izvaja skladno s pogoji Javnega razpisa za izpopolnjevanje strokovnih delavcev v višjem strokovnem izobraževanju in izobraževalcev v neformalnih izobraževalnih programih za odrasle od 2020 do 2022, ki je bil objavljen 19. 6. 2020 s strani Republike Slovenije, Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.
Naložbo v projekt sofinancirata Republika Slovenija in Evropska Unija iz Evropskega socialnega sklada. Povezava do spletne strani evropske kohezijske politike v Sloveniji: www.eu-skladi.si
POŠ 2017–2021
Popestrimo šolo 2017–2021
Projekt je v izvajanju. Namen je profesionalno usposabljanje strokovnih delavcev v šoli, s pomočjo katerih se bo izboljšalo kompetence dijakov. Multiplikator skladno z načrtom izvaja individualne in skupinske neposredne aktivnosti z dijaki tako, da se bo posvečala njihovim individualnim potrebam. Aktivnosti bodo tudi pomoč dijakom s posebnimi potrebami, s poudarkom pri prehodu na trg dela, multiplikator bo posrednik znanj in dobrih praks pri delu z dijaki, zato bo organizirano več delavnic za razrednike in druge strokovne delavce, da se bo znanje preneslo tudi v razred. Projekt se izvaja v sodelovanju z lokalnim vzgojno izobraževalnim zavodom, nevladno organizacijo in gospodarskimi družbami. Cilj je usposobiti najmanj 218 strokovnih delavcev različnih vzgojno izobraževalnih zavodov. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
PREBERITE NOVICE PROJEKTA
USPOSABLJANJE MENTORJEV
Usposabljanje mentorjev 2021–2023
Projekt Usposabljanje mentorjev 2021–2023 omogoča brezplačno usposabljanje mentorjev dijakom oz. študentom za izvajanje praktičnega usposabljanja z delom oz. praktičnega izobraževanja v podjetjih pa tudi mentorjev vajencem. Biotehniški izobraževalni center Ljubljana je vodilni partner konzorcija, ki bo skupaj z ostalimi petnajstimi konzorcijskimi partnerji po vsej Sloveniji do zaključka projekta usposobil 755 mentorjev. Program usposabljanja je tokrat razdeljen v dva sklopa, in sicer na Osnovno usposabljanje, ki obsega 32-urni program ter Nadaljnja usposabljanja, ki obsegajo 8-urne programe. Za več informacij in prijavo obiščite spletno stran projekta.
Namen in cilji projekta Usposabljanje mentorjev 2021–2023
Projekt JR Usposabljanje mentorjev 2021 – 2023 v celoti financirata Ministrstvo za vzgojo, izobraževanje in šport RS ter Evropska unija in sicer iz Evropskega socialnega sklada, več o evropskih skladih na povezavi. Operacije se bodo izvajale v kohezijski regiji vzhodne Slovenije (KRVS) ter v kohezijski regiji zahodne Slovenije (KRZS).
Višina sofinanciranja: 175.000,00 EUR, od tega KRVS: 92.750,00 EUR in KRZS 82.250,00 EUR-
Sofinancirano je izvajanje programov za izboljšanje kakovosti in učinkovitosti poklicnega izobraževanja in usposabljanja za mentorje, ki v podjetjih izvajajo praktično usposabljanje z delom in praktično izobraževanje po izobraževalnih programih za pridobitev izobrazbe.
Sofinanciranje izvajanja programov za izboljšanje kakovosti in učinkovitosti poklicnega izobraževanja in usposabljanja je razdeljeno na naslednja dva sklopa:
- Sklop A: sofinanciranje izvajanja programov za izboljšanje kakovosti in učinkovitosti poklicnega izobraževanja in usposabljanja – Osnovno usposabljanje mentorjev
- Sklop B: sofinanciranje izvajanja programov za izboljšanje kakovosti in učinkovitosti poklicnega izobraževanja in usposabljanja – Nadaljnje usposabljanje mentorjev
Namen projekta Usposabljanje mentorjev 2021–2023 je prispevati k izboljšanju odzivnosti sistema izobraževanja in usposabljanja na potrebe trga dela, izboljšanju privlačnosti poklicnega izobraževanja in usposabljanja in učinkovitemu izvajanju praktičnega usposabljanja pri delodajalcih. Cilj projekta je izboljšanje kompetenc izvajalcev poklicnega izobraževanja in usposabljanja v podjetjih (v nadaljevanju: mentorji) za kvalitetno svetovanje, izobraževanje, uvajanje v delo in prenos znanj dijakom in študentom višjih strokovnih šol, ki se praktično usposabljajo z delom pri delodajalcih. Cilj je usposobiti skupno 755 mentorjev v podjetjih, od tega 400 za Sklop A in 355 za sklop B.
DIVERZIFIKACIJA DEJAVNOSTI PRI ČEBELARSTVU GRAMC
Ukrep: M16 Sodelovanje iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2014-2020
Podukrep: M16.9 Podpora za diverzifikacijo kmetijskih dejavnosti v dejavnosti v zvezi z zdravstvenim varstvom, socialnim vključevanjem, kmetijstvom, ki ga podpira skupnost, ter izobraževanjem o okolju in hrani
Naslov projekta: Diverzifikacija dejavnosti pri Čebelarstvu Gramc
Trajanje projekta: 16.07.2018 - 15.07.2020
Vrednost projekta: 43.196,72 evrov
Opis aktivnosti projekta:
V sklopu projekta bomo pripravili dve neformalni izobraževanji, kjer bomo na poljuden interaktiven način predstavili znanja, ki jih v slovenskem prostoru ne ponuja še nihče in predstavljajo veliko priložnost za razvoj slovenskega čebelarstva, ohranjanje okolja in varnosti hrane z izobraževanjema v sklopu Čebelarstva Aleš Gramc. Vodilni partner je izobraževalna organizacija, ki ima veliko izkušenj z pripravo in izvajanjem formalnih in neformalnih izobraževanj.
Cilji projekta:
Glavni cilj projekta je prenos znanja med institucijo znanja in končnimi uporabniki znanja, čebelarji. Specifičen cilj je diverzifikacija pogodbenega čebelarja v izobraževalno dejavnost.
Rezultati oz. pričakovani rezultati aktivnosti:
Partnerski čebelar bo z izvedbo izobraževanj v zadnjih 12 mesecih pred zaključkom projekta ustvaril prihodke iz dopolnilne dejavnosti v višini več kot 1.050 evrov.
Glavne dejavnosti projekta so:
1. Zasnova, priprava in izvedba neformalnega izobraževanja Tehnike točenja medu
2. Zasnova, priprava in izvedba neformalnega izobraževanja Različne priložnosti uporabe medu in drugih čebelarski izdelkov
3. Zasnova, priprava in izvedba neformalnega izobraževanja Čebelarski krožek
4. Priprava videa za izobraževanje pod 1
5. Priprava videa za izobraževanje pod 2
6. Vodenje projekta
7. Usposabljanje
8. Diseminacija
9. Evalvacija
Povezavi:
- spletna stran Evropske komisije, namenjena Evropskemu kmetijskemu skladu za razvoj podeželja: http://ec.europa.eu/agriculture/rural-development-2014-2020/index_sl.htm
- spletna stran PRP 2014-2020: www.program-podezelja.si/
TPK II 2018–2022
Pridobivanje temeljnih in poklicnih kompetenc 2018–2022
Projekt je namenjen izvajanju izobraževalnih programov za odrasle, v sklopu katerega organiziramo brezplačna izobraževanja za zaposlene in brezposelne. Namen projekta je povečati vključenost odraslih v vseživljenjsko učenje ter izboljšati kompetence, ki jih odrasli potrebujejo zaradi potreb na trgu dela, večje zaposljivosti ter osebnega razvoja in delovanja v sodobni družbi.
Pogoji za vključitev:
- brezposelni in zaposleni,
- nižje izobraženi (ISCED 3 oz. manj kot štiriletna srednja šola),
- starejši od 45 let (zaželeno, ni pa pogoj),
- z nizko ravnjo znanja na področju posameznega programa.
MUNERA 3
MUNERA 3 2018–2022
Biotehniški izobraževalni center (BIC) Ljubljana je bil skupaj s konzorcijskimi partnerji in prijaviteljem ŠC Nova Gorica uspešen pri prijavi na javni razpis “Izvajanje programov nadaljnjega poklicnega izobraževanja in usposabljanja 2018–2022” Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport Republike Slovenije. Projekt Munera 3 zaposlenim med drugim omogoča brezplačna usposabljanja, kvalifikacije ali prekvalifikacije, ki morajo slediti potrebam na trgu dela in na posameznih delovnih mestih.
Cilj projekta Munera 3 je vključiti 17.640 zaposlenih oseb v programe nadaljnjega poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter v skladu s potrebami in razvojem trga dela in s potrebami industrije 4.0 in 5.0 izboljšati njihove kompetence – za večjo zaposljivost in mobilnost med področji dela ter osebni razvoj in delovanje v sodobni družbi.
OGLEJTE SI RAZPOLOŽLJIVA BREZPLAČNA USPOSABLJANJA V OKVIRU PROJEKTA MUNERA 3.
SVETOVANJE UDELEŽENCEM PROGRAMOV
Gregor Matos
- Vsak prvi in tretji ponedeljek v mesecu, med 9. in 10. uro.
- gregor.matos@bic-lj.si
- Ižanska cesta 10, 1000 Ljubljana
RECEZA
Obdobje trajanja projekta ReCeZa: 28. 2. 2020. – 28. 12. 2023.
BIC Ljubljana je tehnični partner v projektu, ki ga izvaja Srednja šola Zabok »ReCeZa – Regijski center Zabok«. Cilj tega projekta je preoblikovanje Srednje šole Zabok v središče kakovostnega, praktičnega in mednarodno usmerjenega izobraževanja za turizem in gostinstvo, namenjenega dijakom, študentom, učiteljem in mentorjem, delodajalcem in zaposlenim vseh deležnikov v turizmu v regiji. raven.
Srednja šola Zabok bo postala regijsko središče izobraževanja in usposabljanja kadrov v turizmu in gostinstvu ter središče razvoja in inovativnosti kot sadnica idej in novih trendov v kakovosti izvajanja storitev.
Projekt je sofinancirala Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
V okviru projekta bodo izvedene naslednje aktivnosti:
Formalno poklicno izobraževanje prilagojeno potrebam trga dela s 4 novimi programi (pomočni gostinec, gostinski tehnik, organizator gostinske dejavnosti in organizator turistične dejavnosti);
Formalno izobraževanje odraslih, ki želijo spremeniti poklic glede na potrebe, zahteve in priložnosti na trgu dela;
Neformalno izobraževanje in številni specializirani programi za usposabljanje zaposlenih – skozi projekt bo razvitih 10 novih individualiziranih programov. »po meri« za študente invalide, odrasle za invalide in odrasle za potrebe vseživljenjskega učenja
Izboljšanje kompetenc učiteljev in mentorjev – v projekt bo vključenih 100 učiteljev in mentorjev, ki bodo opravili min. 20 izobraževalnih modulov, z namenom krepitve lastnih zmogljivosti za kakovostno izobraževanje ciljnih skupin;
Preko Inovacijsko-razvojnega centra se bo ustvarilo HUB poslovnih srečanj, komuniciranja in idej za vse akterje v turizmu – projekt bo v sodelovanju z vsemi projektnimi partnerji ustvaril digitalno platformo, ki bo omogočala nabavo in prodajo domačih izdelkov, tako imenovani menjava domačih izdelkov;
Strokovno usmerjanje – se bo izvajalo preko Kariernega centra v gostinstvu in turizmu, katerega namen je strokovno usmerjati dijake zaključnih letnikov in udeležence izobraževanj ter biti povezava med njimi in delodajalci ter univerzami, ki jim nudijo nadgradnjo izobraževanja.
OPK - KAKOVOST
Vzpostavitev, dopolnitev in pilotni preizkus modela ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti na področju vzgoje in izobraževanja – OPK
Namen uvedbe programa OPK je opredelitev skupnega koncepta ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti (model UZK) na ravni vzgojno-izobraževalnih institucij (raven vrtca, osnovnih in srednjih šol) ter posredno evalvacije na ravni izobraževalnega sistema. Omenjen koncept pa bo v okviru programa tudi pilotno preizkušen.
Temeljni cilji programa so:
- vzpostaviti enoten sistem ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti, okvirno poenotiti razumevanje in pristop k samoevalvaciji šol in vrtcev z upoštevanjem področnih specifik,
- krepiti zmožnosti za izvajanje samoevalvacije na sistemski, organizacijski in individualni ravni,
- razviti in pripraviti izbrane obvezne ter izbirne referenčne okvire in kazalnike za uvajanje izboljšav in s tem povezano samoevalvacijo vrtcev in šol,
- vzpostaviti strokovna jedra na javnih zavodih za podporo vrtcem in šolam pri ugotavljanju in zagotavljanju kakovosti,
- vzpostaviti sodelovanje med MIZŠ in strokovnimi jedri za kontinuirano (tudi po zaključku programa) učinkovito delovanje sistema ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti.
V programu OPK sodelujejo v konzorcijskem partnerstvu ŠR, ZRSŠ , CPI in RIC z 32 razvojnimi in pilotnimi šolami.
UČNA POMOČ 2018-2022
Promocija, animacija in učna pomoč 2018–2022
Namen aktivnosti projekta, Promocija, animacija in učna pomoč 2018 – 2022, je povečati vključenost v vseživljenjsko učenje (v nadaljnjem besedilu VZU) ter izboljšati kompetence, ki jih odrasli potrebujejo zaradi potreb na trgu dela, večje zaposljivosti in mobilnosti ter osebnega razvoja in delovanja v sodobni družbi.
Cilj javnega razpisa je dvigniti izobrazbeno raven in poklicne kompetence odraslih z izvajanjem promocijskih in animacijskih aktivnosti ter z zagotavljanjem učne pomoči za udeležence izobraževanja odraslih, ki so v času izvajanja učne pomoči vpisani v izobraževalne programe za dvig izobrazbene ravni.
Ciljna skupina so odrasli, ki nimajo zaključene poklicne ali srednje splošne ali strokovne izobrazbe, opravljenega mojstrskega, delovodskega ali poslovodskega izpita, pri čemer imajo prednost tisti odrasli, ki imajo zaključeno največ osnovnošolsko izobrazbo in/ali so stari več kot 45 let.
Spletna stran: https://www.ucna-pomoc.si/
POPESTRIMO ŠOLO 2016-2021
Popestrimo šolo 2016–2021
Projekt je v izvajanju. Namen je profesionalno usposabljanje strokovnih delavcev v šoli, s pomočjo katerih se bo izboljšalo kompetence dijakov. Multiplikator skladno z načrtom izvaja individualne in skupinske neposredne aktivnosti z dijaki tako, da se bo posvečala njihovim individualnim potrebam. Aktivnosti bodo tudi pomoč dijakom s posebnimi potrebami, s poudarkom pri prehodu na trg dela, multiplikator bo posrednik znanj in dobrih praks pri delu z dijaki, zato bo organizirano več delavnic za razrednike in druge strokovne delavce, da se bo znanje preneslo tudi v razred. Projekt se izvaja v sodelovanju z lokalnim vzgojno izobraževalnim zavodom, nevladno organizacijo in gospodarskimi družbami. Cilj je usposobiti najmanj 218 strokovnih delavcev različnih vzgojno izobraževalnih zavodov. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
PREBERITE NOVICE PROJEKTA
PRVA ZAPOSLITEV VIZ
PRVA ZAPOSLITEV NA PODROČJU VZGOJE IN IZOBRAŽEVANJA 2021
Biotehniški izobraževalni center Ljubljana se tudi letos prijavil na javni razpis za izbor operacij, ki ga delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada. Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 8. »Spodbujanje zaposlovanja in transnacionalna mobilnost delovne sile«, prednostne naložbe: 8.2 »Trajnostna vključitev mladih na trg dela (ESS), zlasti tistih, ki niso niti zaposleni niti vključeni v izobraževanje ali usposabljanje, vključno z mladimi, ki jim grozi socialna izključenost, in mladimi iz marginaliziranih skupnosti, tudi prek izvajanja jamstva za mlade«; specifičnega cilja: 8.2.1 »Znižanje brezposelnosti mladih«.
V okviru tega projekta smo zaposlili tri mlade učiteljice začetnice in sklenil pogodbo za določen do 30. 6. 2021. Omogočili jim bomo, da bodo pridobivale vzgojno-izobraževalne izkušnje, ki so obvezne za pridobitev poklicne kvalifikacije in možnost, da bodo opravile vse z zakonom in drugimi predpisi določene aktivnosti za pristop k strokovnemu izpitu s področja vzgoje in izobraževanja, po izteku pogodbe o zaposlitvi na projektnem delovnem mestu pa bomo z njimi sklenili novo pogodbo o zaposlitvi s trajanjem vsaj do 31. 12. 2021.
»Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada«
PRVA ZAPOSLITEV NA PODROČJU VZGOJE IN IZOBRAŽEVANJA 2020
Biotehniški izobraževalni center Ljubljana se tudi letos prijavil na javni razpis za izbor operacij, ki ga delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada. Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 8. »Spodbujanje zaposlovanja in transnacionalna mobilnost delovne sile«, prednostne naložbe: 8.2 »Trajnostna vključitev mladih na trg dela (ESS), zlasti tistih, ki niso niti zaposleni niti vključeni v izobraževanje ali usposabljanje, vključno z mladimi, ki jim grozi socialna izključenost, in mladimi iz marginaliziranih skupnosti, tudi prek izvajanja jamstva za mlade«; specifičnega cilja: 8.2.1 »Znižanje brezposelnosti mladih«.
V okviru tega projekta smo zaposlili mlado učiteljico začetnico in sklenil pogodbo za določen do 30. 11. 2020. Omogočili ji bomo, da bo pridobivala vzgojno-izobraževalne izkušnje, ki so obvezne za pridobitev poklicne kvalifikacije in možnost, da bo opravila vse z zakonom in drugimi predpisi določene aktivnosti za pristop k strokovnemu izpitu s področja vzgoje in izobraževanja, po izteku pogodbe o zaposlitvi na projektnem delovnem mestu pa bomo z njo sklenili novo pogodbo o zaposlitvi s trajanjem vsaj do 31. 5. 2021.
»Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada
Več informacij o javnem razpisu "Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja 2019" je na voljo na spletni strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.
UŽIVAM TRADICIJO
Uživam tradicijo po kulinarični transvezali od Panonije do Jadrana
BIC Ljubljana je vodilni partner mednarodnega projekta Uživam tradicijo, ki poteka v okviru programa sodelovanja Interreg V-A Slovenija-Hrvaška v programskem obdobju 2014–2020. Projekt poteka od 1. 7. 2017 do 31. 12. 2019. Sofinanciran je s sredstvi Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR), in sicer za projekt je namenjenih skoraj 1,5 milijona evrov.
V projekt je vključenih 8 partnerjev, po 4 partnerji iz Slovenije in po 4 partnerji s Hrvaške.
Glavni namen projekta je aktivno ohranjanje naravne in kulturne dediščine preko trajnostnega turizma, s poudarkom na prikazih in promociji kulinarične dediščine na avtentičen, a moderen oz. sodoben način. Velik pomen projekt daje tudi izobraževanju različnih ciljnih skupin o kulinarični dediščini. Končni cilj projekta je vzpostaviti kulinarično transverzalo od Panonije do Jadrana, v okviru katere bi obiskovalcem ponujali zgodbe in doživetja pristne tradicije, običajev in kulinarike v obliki privlačnih programov, ki bodo na podlagi trajnostnega sodelovanja lokalnih ponudnikov potekali na različnih območjih.
SVETOVANJE V IO
Svetovanje v izobraževanju odraslih 2016–2022
V okviru Javnega razpisa za financiranje dejavnosti informiranja in svetovanja ter za ugotavljanje in vrednotenje neformalno pridobljenega znanja od 2016 do 2022 je Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport namenilo sredstva za svetovanje in ugotavljanje in vrednotenje neformalno pridobljenega znanja za vključitev zaposlenih v izobraževanje. S tem želi povečati vključenost odraslih v vseživljenjsko učenje (VŽU) ter izboljšati kompetence, ki jih potrebujejo zaradi potreb na trgu dela, večje zaposljivosti in mobilnosti ter osebnega razvoja in delovanja v sodobni družbi, tudi s svetovanjem in potrjevanjem pridobljenih kompetenc. Za izvedbo dejavnosti je oblikovan konzorcij.
Najpomembnejši cilj projekta je izvajati dejavnost informiranja in svetovanja po modelu »Informativno svetovalna dejavnost v izobraževanju odraslih« (v nadaljevanju: dejavnost ISIO) pred vključitvijo, med in po končanem izobraževanju oziroma usposabljanju, ki vključuje tudi postopke ugotavljanja in vrednotenja neformalno pridobljenega znanja. Namen projekta je povečevanje oz. izboljšanje kompetenc, ki jih zaposleni potrebujejo zaradi potreb na trgu dela, večje zaposljivosti in mobilnosti ter osebnega razvoja in delovanja v sodobni družbi.
CILJNE SKUPINE: prednostne ciljne skupine so zaposleni, ki so starejši (45 let in več) in z manj kot V. stopnjo pridobljene izobrazbe, svetovanja pa se lahko udeležijo tudi drugi zaposleni.
INOVATIVNA PEDAGOGIKA 1:1
Zavod Antona Martina Slomška se je prijavil na javni razpis »Razvoj in udejanjanje inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja za dvig splošnih kompetenc in sicer v sklopu 3: »Pedagogika 1:1 za udejanjanje personaliziranega in sodelovalnega učenja ter formativnega ocenjevanja«. Kjer sodelujemo kot implementacijska in tudi razvojna šola. Namen projekta je premišljena celovita uporaba orodij in storitev (aplikacije, programska oprema, storitve v oblaku) ter prenosnih naprav, ki skupaj učinkovito udejanjajo personalizirano in sodelovalno učenje ter formativno spremljanje.
PREBERITE NOVICE PROJEKTA
MIND+
INDIVIDUALIZACIJA UČNEGA PROCESA
Pri individualiziranem učenju poskušamo upoštevati dijakove cilje in zmožnosti ter pouk organizirati tako, da s kombiniranjem učnih metod, oblik dela, tempa, obsegom pomoči dijakom ipd. ustvarjamo optimalne pogoje za učenje vsakega dijaka.
Tudi pri načrtovanju individualiziranega pouka izhajamo iz ciljev izobraževalnega programa, a hkrati veliko pozornost namenjamo spoznavanju dijakov, njihovih ciljev, zmožnosti ter postopnem prenašanju odgovornosti za učenje na dijaka.
Pri načrtovanju in ustvarjanju spodbudnih učnih okolij izhajamo iz razmislekov katere standarde znanja želimo pri dijakih razviti in katere didaktične dejavnosti njihov razvoj podpirajo.